Ölümcül Kaza Sonrası, Bengaluru Metrosu’nun Hebbal-KR Puram Çalışması Durdu | Bangalore haberleri

araru

New member


BENGALURU: Namma Metrosu arasında çalışıyor Dış Çevre Yolunda Hebbal ve KR Puram Şantiyede meydana gelen bir kaza iki kişinin hayatına mal olduğu için durmuş görünüyor.
10 Ocak’ta, HBR Layout’ta 60 metrelik bir metro direğinin inşası için bir demir çubuk takviye yapısının üzerlerine çarpması sonucu bir kadın ve küçük oğlu öldürüldü.
TOI, bu bölümdeki çalışmaların fiilen askıya alındığını tespit etti. Hebbal ve Nagawara arasındaki iskelede çalışmalar henüz başlamazken, Nagawara ile HRBR Layout arasındaki bazı iskelelere çelik kafesler yerleştirildi. Çöken takviye yapısının kalıntılarının vinçle taşındığı görüldü.
Yetkililer, Kalyan Nagar ile HBR Layout arasındaki 13 iskelenin, HBR Layout ile Horamavu arasındaki 23 iskelenin ve Horamavu’dan Kasturi Nagar’a 12 iskelenin tamamlandığını söyledi.
Site sporları terkedilmiş görünüm
Hebbal-KR Puram bölümünde metro inşaatı çalışmaları için sürücüleri uyaran bir dizi ‘iş başında’ ve ‘yavaş git’ işaretleri görünürken, yerde herhangi bir hareket görülmedi. Vinçler de dahil olmak üzere makineler insansız kaldı ve saha ıssız görünüyordu.
TOI ayrıca birkaç yere yapıştırılmış ‘Kamadhenu inek ve buzağı’ resimleri buldu. Hinduizm’e göre, kötü şansı uzaklaştırdıkları söylenir.
Bu bölüm, son teslim tarihi Aralık 2025 olan Namma Metrosu’nun KR Puram-Hebbal-Kempegowda Uluslararası Havaalanı (KIA) koridorunun bir parçasıdır. Kasturi Nagar, Horamavu, HRBR Layout, Kalyan Nagar, HBR Layout, Nagawara , Veerannapalya, Kempapura ve Hebbal. Kaza, HBR Layout ile Nagawara istasyonları arasında meydana geldi.
KR Puram-Hebbal koridorunu içeren KIA Metrosu’nun (Mavi Hat) yüklenicisi NCC, yorum için müsait değildi.
Etkilenen iş
BMRCL kaynakları, Hebbal ve KR Puram arasında yaklaşık 500 sütun inşa edilmesi gerektiğini, ancak yalnızca 50’sinin tamamlandığını söyledi.
Kaynaklara göre NCC, Eylül 2022’de 11, Ekim’de 12, Kasım’da 12 ve Aralık’ta sekiz iskeleyi tamamladı. Ancak Ocak ayı itibariyle tek bir iskele bile teslim edilmedi.
“NCC kazaya kadar iyi bir tempoda çalışıyordu. Kasım 2021’de kendilerine iş emri verildi ancak Mayıs 2022’de ağaç kesme izni alana kadar çalışmalara devam edilemedi. Aslında ortalama 10-12 ağaç kesme işlemi yapıyorlar.” Aylık iskele büyüklüğüne bağlı olarak” dedi bir kaynak.
Kaynaklar, “Yüksek iskeleler zaman alıyor. Bu nedenle ayda yalnızca birkaç tanesi tamamlanıyor; daha küçük iskelelerdeki çalışmalar daha hızlı ve ayda daha fazlası tamamlanabiliyor. Ancak kazadan bu yana Teneke Fabrikası ile Hebbal arasında hiçbir çalışma yapılmadı”, kaynaklar doğruluyor. .
Hebbal ile Yelahanka arasındaki çalışmaların olaydan sonra çok yavaşladığını ancak kazık çakma dışında fazla bir iş kalmadığını da sözlerine eklediler.
‘Göçmen işçiler korkuyor’
Kaynaklar, BMRCL mühendislerinin, müteahhit personelinin ve işçilerin olaydan sonra dehşete düştüğünü söyledi. Konudan haberdar olan başka bir kaynak, “BMRCL şimdiden üç mühendisi görevden aldı ve dokuz kişi olaydan sonra gözaltına alındı. Bu, çalışmayı etkiledi. Aslında, birçok göçmen işçi hizmetlerine rapor vermekten korkuyor ve hatta bazıları şehri terk etti” dedi. olayların .
BMRCL, TOI’ye Hindistan Bilim Enstitüsü (IISc) raporuna kadar 12 metreden yüksek iskelelerdeki çalışmaları askıya aldığını söylemişti.