BENGALURU: Ulaştı Andaman bir devlet iş sınavı için, ancak iyi bilinen bir biletleme portalı aracılığıyla rezerve edilen odanın müsait olmadığı söylendi. Bengalurulu adam kadere boyun eğmek yerine şirkete bir tüketici mahkemesinde dava açtı ve hizmet eksikliği nedeniyle 45.000 Rs tazminat kazandı.
MS Nagar’daki Subbanna Palya’da ikamet eden Sathish Kumar P, devlet muhasebecisi pozisyonu için Andaman, Port Blair’de bir sınava girecekti. 10 Eylül 2019’da Kumar, 789 Rs ödeyerek Goibibo portalı aracılığıyla (14-16 Eylül için) Port Blair’deki Oyo Odalarını rezerve etti. Ancak oraya uçtuğunda, Kumar şok oldu – rezerve ettiği oda kendisine verilmedi. Otel personeli, konaklama zinciri OYO Rooms ile olan sözleşmelerinin Ağustos başında sona erdiğini söyledi. Otel personelinin kaba davranışından sonra bir tartışma çıktı ve Kumar, yerel polisten yardım istemek zorunda kaldı.
Olay, Kumar’a ciddi bir zihinsel ıstırap verdi ve o, adadaki başka bir otelde oda rezervasyonu yaptıktan sonra sınava katılmak zorunda kaldı. OYO ve Goibibo’nun müşteri hizmetleri herhangi bir yardım sağlamadığından Kumar, Bengaluru’ya döndü ve Ekim 2019’da Bangalore’nin Üçüncü Tüketici Anlaşmazlığı Ek Tüketici Anlaşmazlık Komisyonu’na her iki taraf aleyhine kötü hizmet iddiasıyla şikayette bulundu.
Açılan davada müştekinin avukatı davasını sunarken, OYO ve Goibibo adına münferit avukatlar ortaya çıkarak asılsız olduğunu iddia ederek davanın düşürülmesini istedi. OYO’nun avukatı, şirketi ile otel arasındaki sözleşmesinin 3 Ağustos 2019’da sona erdiğini ve bundan sonra hiçbir rezervasyonun kabul edilmediğini söyledi. Goibibo’nun temsilcisi, kabul ettiği daha fazla rezervasyon için 529 Rs’lik bir bonus dışında Kumar’a tam geri ödeme yapıldığını savundu.
Bengaluru Tüketici Forumu, her iki tarafın da görüşlerini dinleyerek konuyu üç yıldan fazla bir süre araştırdı ve Goibibo’nun, OYO Rooms sözleşmeyi feshetmiş olmasına rağmen bir müşteri için oda rezervasyonu yapmaktan suçlu olduğu sonucuna vardı. Bu, hükümette kariyer yapmak için bir sınav yazmak üzere Port Blair’e giden gerçek bir müşterinin başını belaya sokmuştu.
29 Kasım 2022’de verilen bir kararda, şehrin tüketici mahkemesi yargıçları, Goibibo’nun Bangladeşliye mahkeme masraflarına 10.000 Rs ödemenin yanı sıra hizmet eksikliği nedeniyle 20.000 Rs ve zihinsel ağrıya neden olduğu için 15.000 Rs daha ödemesi gerektiğine karar verdi.