Podbaba'dan Bohnice'ye teleferik olmayacak. Ekolojik nedenlerden dolayı inşaatı reddettiler

EnondeR

New member
ÇED sisteminde yayınlanan belgeye göre teleferik ihmal edilemeyecek ve geri dönülemez değişikliklere neden olacak.


İnşaat için ÇED olumlu görüşü gereklidir.



ÇED değerlendirmesi, anlamsız PodbabaTrojaBohnice teleferik projesinin kabul edilemez olduğunu doğruladı. Belediye Çevre Koruma Dairesi, inşaat planının uygulanmasının etkisinin değerlendirilmesi konusunda onaylamayan bağlayıcı bir görüş yayınladı. 44595 Teleferik Podbaba-Troja-Bohnice.


20 Kasım 2024, 12:33 pspvek arşivlendi: 20 Kasım 2024, 12:30





Teleferiğin, Truva'da yeni bir köprü ile planlanan tramvay hattı kurulana kadar Prag 6 ve 8 numaralı şehir sokakları arasındaki eksik PM bağlantısını sağlaması gerekiyordu.


Podbaba, Troja ve Bohnice istasyonları top güzergahı üzerinde iki kilometreden daha kısa bir mesafede yer alacaktı. Teleferik saatte 2300 kişiyi taşıyacak. İki kaynağa göre inşaatın tahmini maliyeti iki milyar krondu.


Ölümün çevre ve halk sağlığı üzerindeki etkisi açısından bakıldığında, ölüm, Trojsk kotlina manzarasının işaret ve değerleri üzerinde önemli bir etkiyi ve Trojsk kotlina manzarasının göz ardı edilemeyecek bir değişimini ve hayalini temsil etmektedir. Belgede, peyzaj, ekolojik işlevler ve kültürel miras üzerinde kabul edilemez bir etkinin olduğu belirtiliyor.


Belgeye göre çevre koruma açısından proje kabul edilebilir. Teleferik havayı, iklimi, toprağı, suyu, doğal kaynakları ve maddi varlıkları yalnızca minimum düzeyde etkileyecektir. Bu aynı zamanda bölge sakinlerinin yaşamlarını da etkileyecektir.


Yayın kuruluna göre sorun teleferiğin ve raylarının konumu. Onlara göre bu, yalnızca Trojsk havzasının özelliklerini ve peyzaj tasarımının değerlerini etkileyecektir. Proje geri dönüşü olmayan ve göz ardı edilemeyecek değişikliklere neden olacaktır. Bu nedenle, manzara üzerindeki etkisi, ekolojik işlevi ve kültürel miras üzerindeki etkisi açısından ölüm kabul edilemez.


Buna paralel olarak şehirde her zaman tercih edilen bir seçenek olan tramvay hattını da hazırlıyoruz. Bu sayede önerilen projelerden en az birinin ortaya çıkacağını biliyoruz. Ulaştırmadan sorumlu Belediye Başkan Yardımcısı Zdenk Hib (Pirti), tramvay hattının Prag belediye seçimlerinde Pirt'in ana önceliklerinden biri olan tramvay devresinin bir parçası olacağını söyledi.


Geçmişte bazı sakinler ve Obansk dernekleri teleferik yapımına karşı çıkıyordu. Projeyi saçmalık ve para israfı olarak nitelendiren bazı politikacılar bile eleştiri konusu oldu. Geçen yıl, Prask Maliye Meclis Üyesi Zdenk Kovk (ODS), görevdeki bir temsilciye, belediye bütçesinden bu kadar aptalca bir emekli maaşı verilmesine karar vermeyeceğini bile söyledi.


Kentte teleferiğin yanı sıra tramvay hattı projesi de hayata geçiriliyor. Podbaba'dan Truva'ya, Csaskho ostrov'un ucundaki Vltava nehri üzerinde yeni bir köprü ile ulaşılacak. Daha sonra tramvaylar tünelden Bohnice'ye gidecek.


Tahmini yatırımlar 6,5 milyar kron tutarındadır. İnşaat 2030'da başlayıp o yıllara kadar devam edebilir.