Prag vatandaşları bu sonbaharda planın tam biçimiyle tanışacaklar.
Büyükşehir planı, onlarca yıl önceden Prag'ın gelişimini etkileyecek en önemli belgelerden biridir. Prag Şehri Planlama ve Geliştirme Enstitüsü müdürü Ondřej Boháč, “Diğer şeylerin yanı sıra, Brownfields'ın engellemesine de izin verecek, aynı zamanda büyük ulaşım inşaatları da içeriyor.” Dedi. M. Prag.
Yeni imar planı, diğer şeylerin yanı sıra 350.000 daire inşa etmesine izin vermelidir. Bölgesel kalkınma belediye başkan yardımcısı Petr Hlaváček (Stan), “Aynı zamanda, okulların, anaokullarının, parkların ve gerekli altyapı gerçekleştirme gibi geliştiriciler için net koşullar belirliyor.” Dedi.
Konut ve panoramalar
Boháč, “Güncellenmiş versiyon ayrıca 100 kilometrelik yeni tramvay pisti, yeraltı demiryolu rehberliği ve yüksek hızlı çizgiler yapımını da içeriyor.” Dedi.
185 milyar kron değerindeki on kilometreden fazla tünel uzunluğunda yeraltı demiryolu rotasının -1930'ların ortalarında başlaması bekleniyor. Belge ayrıca sermayenin yüksekliğini belirler. Yükseklik düzenlemesi sunar ve daha yüksek evlerin nerede inşa edilebileceğini açıklar. Aynı zamanda konut mülklerinin geliştirilmesi, önemli unsurlarının ve yeşilliklerinin korunmasına da odaklanmaktadır.
Belediye Geliştirme Departmanı Direktörü Filip Foglar, “Kamuoyu yorumunun ikinci turundaki yorum sayısı 18 327'ye ulaştı. Halkın, geliştiricilerin ve derneklerin takdir edileceğine ikna olduk.” Dedi.
Yetkililer itirazların yaklaşık yüzde 70'ine uydular. Belgeyi tartışırken, başkentin temsilcileri de yorum yapan bakanlıklarla müzakere ettiler. İlk tartışmada, Foglar'a göre, on dört tatil köyünün tamamı geldi, ikincisi dokuzdan.
Petr Hlaváček, “En karmaşık olanı, toprak koruması nedeniyle UNESCO ve Çevre Bakanlığı Koruma Bakanlığı'nın gereklilikleriyle uğraşmaktı.” Dedi.
Taslak plan daha önce örneğin çevre girişimleri ve anıtların koruma uzmanları tarafından eleştirilmişti. Arnika Örgütü temsilcileri, “Görünüşe göre planlanan arazi kullanım planının temel amacı, mimariyi insan ve doğaya değil, mimarinin insanını ve doğasını uyarlamaktır.” Dedi.
Güncellenmiş teklif -Ekim ortasında yayınlanacak, ardından aylık bir açıklama ve iki gün kamuoyu tartışması yapılacaktır. Yorum, 2025 sonbaharında tüm itirazlara girebileceğiniz Pražana portalı aracılığıyla olacak. Yetkililer yapay zekayı, yinelenen gönderimleri ön sınıflandırmak için kullanacaklar.
Hlaváček, “Belgenin onayını bir yıl içinde bekliyoruz.”
Anahtar ama eski
Uzmanlar, mevcut standartların çeyrek yüzyıldan fazla bir süredir faaliyet gösterdiği için yeni arazi kullanımı planlamasına olan ihtiyaca uzun zamandır dikkat çekmişlerdir. Mevcut plan 1999 yılında onaylanmıştır ve sadece Bölgesel Kalkınma Bakanlığı'nın muafiyeti nedeniyle geçerlidir.
“Bu Škoda favorisi gibi bir şey ve 21. yüzyıl için gerçekten bir araba değil,” diye yorumladı mevcut belgenin yaşını. Metropolitan planının hazırlanması, 2013 yılında Tomáš Hudeček'in (eski adıyla Top 09) Prag'ın başında (eski adıyla Top 09) olduğu sırada konsey tarafından onaylandı. Tartışma 2018'de başladı.
Ana geliştiricilere göre, yaşlanan imar planlaması Prag'daki yeni konut inşaatı frenlerinden biridir. Central Group Yönetim Kurulu Başkanı Dušan Kunovský “Bir yer inşa etmek için onu geliştirmek gerekir.” Dedi.
Örneğin, imar planındaki bir değişiklik ve žižkov maliyet istasyonunun yedi düzine hektar, avukat, geliştiriciler ve yetkililerden oluşan bir alanda yeni bir yerleşim alanına dönüşümü ile bağlantılı diğer ayrıntılarda 16 yıldır çalıştı.
Büyükşehir planı, onlarca yıl önceden Prag'ın gelişimini etkileyecek en önemli belgelerden biridir. Prag Şehri Planlama ve Geliştirme Enstitüsü müdürü Ondřej Boháč, “Diğer şeylerin yanı sıra, Brownfields'ın engellemesine de izin verecek, aynı zamanda büyük ulaşım inşaatları da içeriyor.” Dedi. M. Prag.
Yeni imar planı, diğer şeylerin yanı sıra 350.000 daire inşa etmesine izin vermelidir. Bölgesel kalkınma belediye başkan yardımcısı Petr Hlaváček (Stan), “Aynı zamanda, okulların, anaokullarının, parkların ve gerekli altyapı gerçekleştirme gibi geliştiriciler için net koşullar belirliyor.” Dedi.
Konut ve panoramalar
Boháč, “Güncellenmiş versiyon ayrıca 100 kilometrelik yeni tramvay pisti, yeraltı demiryolu rehberliği ve yüksek hızlı çizgiler yapımını da içeriyor.” Dedi.
185 milyar kron değerindeki on kilometreden fazla tünel uzunluğunda yeraltı demiryolu rotasının -1930'ların ortalarında başlaması bekleniyor. Belge ayrıca sermayenin yüksekliğini belirler. Yükseklik düzenlemesi sunar ve daha yüksek evlerin nerede inşa edilebileceğini açıklar. Aynı zamanda konut mülklerinin geliştirilmesi, önemli unsurlarının ve yeşilliklerinin korunmasına da odaklanmaktadır.
Belediye Geliştirme Departmanı Direktörü Filip Foglar, “Kamuoyu yorumunun ikinci turundaki yorum sayısı 18 327'ye ulaştı. Halkın, geliştiricilerin ve derneklerin takdir edileceğine ikna olduk.” Dedi.
Yetkililer itirazların yaklaşık yüzde 70'ine uydular. Belgeyi tartışırken, başkentin temsilcileri de yorum yapan bakanlıklarla müzakere ettiler. İlk tartışmada, Foglar'a göre, on dört tatil köyünün tamamı geldi, ikincisi dokuzdan.
Petr Hlaváček, “En karmaşık olanı, toprak koruması nedeniyle UNESCO ve Çevre Bakanlığı Koruma Bakanlığı'nın gereklilikleriyle uğraşmaktı.” Dedi.
Taslak plan daha önce örneğin çevre girişimleri ve anıtların koruma uzmanları tarafından eleştirilmişti. Arnika Örgütü temsilcileri, “Görünüşe göre planlanan arazi kullanım planının temel amacı, mimariyi insan ve doğaya değil, mimarinin insanını ve doğasını uyarlamaktır.” Dedi.
Güncellenmiş teklif -Ekim ortasında yayınlanacak, ardından aylık bir açıklama ve iki gün kamuoyu tartışması yapılacaktır. Yorum, 2025 sonbaharında tüm itirazlara girebileceğiniz Pražana portalı aracılığıyla olacak. Yetkililer yapay zekayı, yinelenen gönderimleri ön sınıflandırmak için kullanacaklar.
Hlaváček, “Belgenin onayını bir yıl içinde bekliyoruz.”
Anahtar ama eski
Uzmanlar, mevcut standartların çeyrek yüzyıldan fazla bir süredir faaliyet gösterdiği için yeni arazi kullanımı planlamasına olan ihtiyaca uzun zamandır dikkat çekmişlerdir. Mevcut plan 1999 yılında onaylanmıştır ve sadece Bölgesel Kalkınma Bakanlığı'nın muafiyeti nedeniyle geçerlidir.
“Bu Škoda favorisi gibi bir şey ve 21. yüzyıl için gerçekten bir araba değil,” diye yorumladı mevcut belgenin yaşını. Metropolitan planının hazırlanması, 2013 yılında Tomáš Hudeček'in (eski adıyla Top 09) Prag'ın başında (eski adıyla Top 09) olduğu sırada konsey tarafından onaylandı. Tartışma 2018'de başladı.
Ana geliştiricilere göre, yaşlanan imar planlaması Prag'daki yeni konut inşaatı frenlerinden biridir. Central Group Yönetim Kurulu Başkanı Dušan Kunovský “Bir yer inşa etmek için onu geliştirmek gerekir.” Dedi.
Örneğin, imar planındaki bir değişiklik ve žižkov maliyet istasyonunun yedi düzine hektar, avukat, geliştiriciler ve yetkililerden oluşan bir alanda yeni bir yerleşim alanına dönüşümü ile bağlantılı diğer ayrıntılarda 16 yıldır çalıştı.