Petr Kulhnek, 1990’lardan beri Novy Butovich’te yaşıyordu. Ona göre bu süre zarfında otoparktaki durum önemli ölçüde değişti. On yıl önce böyle giderken, arabamı evin girişinin önüne park etmekte hiç sorun yaşamazken, şimdi çok dert oldu. Köpek gününün ne zaman iyi, ne zaman kötü olduğunu duyamıyorsun bile, diye anlatıyor. Sorun daha çok Orta Bölge’den gelen araç sayısında görülüyor.
Buraya varacaklar ve çok uzun sürmeyecek. Sonra da kayacağız, diye ekledi. Sözleri, Prag 13 belediye başkanı David Vodrka (ODS) tarafından da doğrulandı. Sdlit gerçekten tamamen farklı sayıda araba için tasarlandı, bu duvarlar gerçekten küçük. Vodrka, orta çağlardan gelen insanların burada biraz kaybolduğunu, hemen hemen her yerde bir yer aradıklarını söyledi.
Sakinleri ve yabancılar için
Prag 13’te politikacılar, geçen Cuma günü Petrlkova ve Bucharova caddelerinin köşesinde açılan yeni otoparktan bir aslanlı duvar sözü veriyorlar. Metro istasyonundaki otoparkın adını değiştirdi.
Ben bu inşaatı belediye başkanı olarak başlattım, şimdi de ulaşımdan sorumlu meclis üyesi olarak tamamlıyorum. Belediye Başkan Yardımcısı Zdenk Hib (Pirti), yapılan çalışmalar için teşekkür etmek istiyorum dedi.
Çok katlı bina toplam 380 park yeri sunuyor. Spesifik olan şey, yalnızca yeni gelenler için değil, aynı zamanda sakinler için de taşımalarıdır.
Bu ev çift garaj olarak tasarlanmıştır. Alt cadde sadece konut sakinlerine ayrılmıştır, 180 boş yeri vardır. Üst st, 200 stn’nin hazırlandığı yeni kadınlar içindir. Başkent Prag (TSK) İletişim Teknik Departmanı Yönetim Kurulu Başkanı Filip Hjek, girişlerin her tip için ayrı olduğunu, sakinlerin manyetik kart kullandığını söyledi.
Yerleşik olmayanlar 24 saatlik bir gün için 50 kron ödüyor, sakinler ayda 2.200 kron ödüyor ve girişimciler ayda 400 kron daha ödüyor.
P+R yerlerinde günübirlik park etmek uygun değil anlamında fiyat düzenlemesi için TSK ile pazarlık yapmak istiyorum. Ancak öte yandan, bir mukim olarak yerinizin garanti olduğu bir gerçektir, dedi Vodrka.
Politikacılar, ücretli otoparkın boşalacağından endişe duymuyor. Üstelik çevredeki sokaklarda bile ücretsiz park edebilirsiniz.
Elli kronun münferit bir motivasyon kırıcı olmadığını bize gösteren verilerimiz var. Burada işin vahşet olmadığını, üstelik TSK çalışanlarının denetiminin buraya karışmayacağını anlamalısınız. Ayrıca arabayı çatı altına park etmenin de avantajları olduğunu sözlerine ekledi Hib.
Novy Butovice’deki kapalı otopark sadece çevredeki sokakları değil çevreyi de iyileştirmektedir. Çatı bitki örtüsüyle büyümüştür, böylece fotovoltaik paneller için bir sistem hazırlanmaktadır.
Örneğin, orijinal projeye kıyasla binadaki ışıklar değiştirildi. Sistem artık aydınlatmanın yoğunluğuna göre karartabiliyor yani hareket iğneleri var. Projede Trigema şirketiyle işbirliği yapan Metrostav DIZ şirketinden proje yöneticisi Josef Holada, bunun aydınlatma için gereken gücü yarıya indirdiğini söyledi.
Devam edecek
Binanın, halka açık ve halka açık olmayan caddelerde ikişer adet olmak üzere şarjlı bir elektrikli araba için ayrılmış bir park yeri vardır. Orada ek bir jet oluşturulmalıdır.
Şehir yetkilileri, Novy Butovice’de ve metropolün diğer bölgelerinde bulunanlara benzer otoparklar inşa etmek istiyor. Hib, bazı yerlerde, sakinler ve yeni gelenler için duvar kombinasyonunun gerçekten mantıklı olduğunu belirtti.
Sakinleri için 290 kasabanın planlandığı Ddin’deki proje buna bir örnek olabilir. Metropol, bu yıl Opatov’da bir P+R otoparkı inşa etmek istiyor ve Depo Hostiva metro istasyonunun yanındaki proje tüm hızıyla devam ediyor.
Ancak, bazı otoparklar yalnızca Prag ziyaretçileri için uygun olacaktır. Arabalar için bir matbaanın inşa edileceği Smchov’da planlanan ulaşım terminalinde durum böyle olacak. Bisiklet taşımacılığı uzmanları orada aynı şehri bulacaklar.
Bir başka büyük proje de Zlin’de planlanan bir otoparktır. Prag onu bir PPP projesi şeklinde inşa etmek istiyor. Şehir için 1.400, oradaki alışveriş merkezi için 550 park yeri oluşturmalıdır. Aynı zamanda, yerel yönetim toplam 450 araç kapasiteli bir otopark binası hazırlıyor.
Buraya varacaklar ve çok uzun sürmeyecek. Sonra da kayacağız, diye ekledi. Sözleri, Prag 13 belediye başkanı David Vodrka (ODS) tarafından da doğrulandı. Sdlit gerçekten tamamen farklı sayıda araba için tasarlandı, bu duvarlar gerçekten küçük. Vodrka, orta çağlardan gelen insanların burada biraz kaybolduğunu, hemen hemen her yerde bir yer aradıklarını söyledi.
Sakinleri ve yabancılar için
Prag 13’te politikacılar, geçen Cuma günü Petrlkova ve Bucharova caddelerinin köşesinde açılan yeni otoparktan bir aslanlı duvar sözü veriyorlar. Metro istasyonundaki otoparkın adını değiştirdi.
Yerel için halka açık garaj Başkent, çevredeki sakinlerin de rahatça park edebileceği P+R otoparklarının inşasına daha fazla yatırım yapmak istiyor. İlk proje şu anda yerel sakinler için 180 yerin hazırlandığı Novy Butovice’de faaliyet gösteriyor, duvarların fiyatı 2.200 kron. Teknik iletişim sistemine göre hala boş yerler var. Kiracıysanız, www.tsk.cz adresinden çevrimiçi bir form doldurabilir veya otopark yöneticisine gidebilirsiniz. Ayrılan park yeri için bir yıllık klasik bir sözleşme yapılır. Teknik haberleşme hizmeti metropolün diğer caddelerinde ücretli olarak verilmektedir. |
Ben bu inşaatı belediye başkanı olarak başlattım, şimdi de ulaşımdan sorumlu meclis üyesi olarak tamamlıyorum. Belediye Başkan Yardımcısı Zdenk Hib (Pirti), yapılan çalışmalar için teşekkür etmek istiyorum dedi.
Çok katlı bina toplam 380 park yeri sunuyor. Spesifik olan şey, yalnızca yeni gelenler için değil, aynı zamanda sakinler için de taşımalarıdır.
Bu ev çift garaj olarak tasarlanmıştır. Alt cadde sadece konut sakinlerine ayrılmıştır, 180 boş yeri vardır. Üst st, 200 stn’nin hazırlandığı yeni kadınlar içindir. Başkent Prag (TSK) İletişim Teknik Departmanı Yönetim Kurulu Başkanı Filip Hjek, girişlerin her tip için ayrı olduğunu, sakinlerin manyetik kart kullandığını söyledi.
Yerleşik olmayanlar 24 saatlik bir gün için 50 kron ödüyor, sakinler ayda 2.200 kron ödüyor ve girişimciler ayda 400 kron daha ödüyor.
P+R yerlerinde günübirlik park etmek uygun değil anlamında fiyat düzenlemesi için TSK ile pazarlık yapmak istiyorum. Ancak öte yandan, bir mukim olarak yerinizin garanti olduğu bir gerçektir, dedi Vodrka.
Politikacılar, ücretli otoparkın boşalacağından endişe duymuyor. Üstelik çevredeki sokaklarda bile ücretsiz park edebilirsiniz.
Elli kronun münferit bir motivasyon kırıcı olmadığını bize gösteren verilerimiz var. Burada işin vahşet olmadığını, üstelik TSK çalışanlarının denetiminin buraya karışmayacağını anlamalısınız. Ayrıca arabayı çatı altına park etmenin de avantajları olduğunu sözlerine ekledi Hib.
Novy Butovice’deki kapalı otopark sadece çevredeki sokakları değil çevreyi de iyileştirmektedir. Çatı bitki örtüsüyle büyümüştür, böylece fotovoltaik paneller için bir sistem hazırlanmaktadır.
Örneğin, orijinal projeye kıyasla binadaki ışıklar değiştirildi. Sistem artık aydınlatmanın yoğunluğuna göre karartabiliyor yani hareket iğneleri var. Projede Trigema şirketiyle işbirliği yapan Metrostav DIZ şirketinden proje yöneticisi Josef Holada, bunun aydınlatma için gereken gücü yarıya indirdiğini söyledi.
Devam edecek
Binanın, halka açık ve halka açık olmayan caddelerde ikişer adet olmak üzere şarjlı bir elektrikli araba için ayrılmış bir park yeri vardır. Orada ek bir jet oluşturulmalıdır.
Şehir yetkilileri, Novy Butovice’de ve metropolün diğer bölgelerinde bulunanlara benzer otoparklar inşa etmek istiyor. Hib, bazı yerlerde, sakinler ve yeni gelenler için duvar kombinasyonunun gerçekten mantıklı olduğunu belirtti.
Sakinleri için 290 kasabanın planlandığı Ddin’deki proje buna bir örnek olabilir. Metropol, bu yıl Opatov’da bir P+R otoparkı inşa etmek istiyor ve Depo Hostiva metro istasyonunun yanındaki proje tüm hızıyla devam ediyor.
Ancak, bazı otoparklar yalnızca Prag ziyaretçileri için uygun olacaktır. Arabalar için bir matbaanın inşa edileceği Smchov’da planlanan ulaşım terminalinde durum böyle olacak. Bisiklet taşımacılığı uzmanları orada aynı şehri bulacaklar.
Bir başka büyük proje de Zlin’de planlanan bir otoparktır. Prag onu bir PPP projesi şeklinde inşa etmek istiyor. Şehir için 1.400, oradaki alışveriş merkezi için 550 park yeri oluşturmalıdır. Aynı zamanda, yerel yönetim toplam 450 araç kapasiteli bir otopark binası hazırlıyor.