Radlick veya Stranick’te de benzer bir platform kaldırıcımız var. Yönetim kurulu üyesi Marek Kopiva, Radlick’te proje dokümantasyonu üzerinde çalışıyoruz ve bu sonbaharda, beşinci yılda uygulayacağımız tam ölçekli genişletmenin yüklenicisi için bir kamu sözleşmesini duyurmayı planlıyoruz. ve DPP Metro’nun teknik editörü.
Stranick’te, yolcular da dahil olmak üzere teknik çekiciliği tam teşekküllü bir çekiciliğe nasıl dönüştürebileceğimizin olanaklarını araştırıyoruz, diye ekliyor.
Prag, kamusal alanlardaki mantarlardan kurtulmak ve engelli insanlar veya mantarlı anneler için daha erişilebilir hale gelmek için çok çalışıyor. Örneğin, bir erişilebilirlik haritası geliştirdik. Belediye Başkanı Vt Hofman, 2025 yılına kadar kademeli olarak tüm tramvay duraklarının tekerlekli sandalye erişimine uygun hale getirilmesini hedefliyoruz dedi.
Ayrıntılar bile harika olabilir
Prag’da engelsiz seyahat etmek, özellikle engelsiz binalara yönelik genel teknik gereklilikler sayesinde, son yıllarda bir çaba olmuştur. Tekerlekli sandalyelilerin sorunsuz ulaşabileceği bir kurum, pibv. Ancak Prask tramvay organizasyonundan Kateina Novotn’un belirttiği gibi, uygulamada çeşitli hatalar meydana gelir. Aklı başında bir avcının fark etmeyeceği küçük ayrıntılarla ilgili.
Örneğin, Bubeni’deki Edebiyat Müzesi’nin, yeniden yapılanma sonrasında içeriye açılan tuvalet kapıları vardı. Bir arabada avcı varken yer olmadığı için kapı kapatılamazdı. Kateina Novotn, bu durumda teknik olarak karmaşık bir sorun olmadığına ve düzeltmenin zor olduğuna dikkat çekti.
Prask organizasyonu, farklı şehirleri engeller açısından haritalandırır. Bariyer Köpek web sitesinde, sorunsuz ulaşılabilen, ikinci bir avcının yardımına ihtiyaç duyulan ve arabaların ulaşamadığı yerlerin listesini düzenli olarak güncelleyin. Bireysel kurumlar için ek fotoğraflar da vardır.
Örneğin, tekerlekli sandalye erişimine uygun olmayan bir binanın sokağında tekerlekli sandalye erişimine uygun bir tuvalet bulunduğunu da hesaba katalım. Novotn, “Birisi gürültü olduğunu ve kabinin binanın bir parçası olabileceğini biliyor, ancak onu yerleştirmek zor,” dedi.
Ayrıca, kamusal alanda bir şeyler inşa eden ve yenileyen insanlara danışmanlık sağlayabilecek bir mimarları da var. Mimarın mesafesi sayesinde erişilebilirliği projeye dahil edebilmesi gerekse de, bu karmaşık bir konudur ve küçük bir hata, tekerlekli sandalye kullanıcısı için sorun anlamına gelir. Kateina Novotn, bu nedenle ilk olarak birinci sınıf öğrencileri için simüle edilmiş bir ortamda tekerlekli sandalye üzerinde hareket etmeyi deneyebilecekleri, böylece nasıl çalıştığını anlamaları ve daha iyi hayal edebilmeleri için oturumlar düzenliyoruz, dedi.
Giriş barok anıtı
Haritalanan şehirler listesi ayrıca müzeler ve tiyatrolar gibi bir dizi kültürel kurumu da içerir. Anıt korumasının sıkı bir şekilde uygulandığı ve bazı yerlerde bu nedenle bariyerlerin kaldırılamadığı tarihi yapılar için inşaat komplikasyonları. Anıt nesneyle bile bir tane icat edebilseniz bile, mali yüke dikkat edin. Pesto bazen işe yarar.
Prag 1’deki Dominik manastırı, Barok bir binanın Josef Pleskot tarafından yeniden inşasına bir örnektir. Novotn, binayı engelliler için erişilebilir hale getirmeyi başardılar, taşıyıcı duvarda bir taslak var, dedi.
Kırık tiyatrolara gelince, haritalarına göre dokuzu tamamen engelsiz, araba yardımla ancak yirmiye ulaşabilir, ama hiç on bir.
Örneğin Divadlo 22 yeni bir bina, tekerlekli sandalye mevcut. Image Theatre şimdi açık. Kateina Novotn en sevdiği tiyatroların örneğin Archa, Carlsbad Theatre ve La Fabrika olduğunu söyledi.
Onlara göre konseptin tamamı pvtiv olmalı, mesele sadece koltuk sırasının yanında bebek arabası için bir yer olması meselesi değil. Bulunduğu yere rahat ulaşabilmesi ve tuvaletinin bulunması şarttır.
Kateina Novotn’a göre metro, Prag’da toplu taşıma araçlarıyla seyahat etmenin en uygun yolu. Tramvay ve otobüsler dolu olabilir, insanlar genellikle alçak tabanlı araçlar içerler ama otobüs durağında binmeye hazırdırlar.
arabalı bir avcı, arabasız bir avcının iki katı kadar uzun sürer. Yolun doldurulması, trenin nasıl gittiğini öğrenmek ve trenin dolu olduğundan emin olmak için ihtiyaç vardır. İstihdama giden yol daha kısa olacak, diye ekledi Kateina Novotn.
Stranick’te, yolcular da dahil olmak üzere teknik çekiciliği tam teşekküllü bir çekiciliğe nasıl dönüştürebileceğimizin olanaklarını araştırıyoruz, diye ekliyor.
Prag, kamusal alanlardaki mantarlardan kurtulmak ve engelli insanlar veya mantarlı anneler için daha erişilebilir hale gelmek için çok çalışıyor. Örneğin, bir erişilebilirlik haritası geliştirdik. Belediye Başkanı Vt Hofman, 2025 yılına kadar kademeli olarak tüm tramvay duraklarının tekerlekli sandalye erişimine uygun hale getirilmesini hedefliyoruz dedi.
Ayrıntılar bile harika olabilir
Prag’da engelsiz seyahat etmek, özellikle engelsiz binalara yönelik genel teknik gereklilikler sayesinde, son yıllarda bir çaba olmuştur. Tekerlekli sandalyelilerin sorunsuz ulaşabileceği bir kurum, pibv. Ancak Prask tramvay organizasyonundan Kateina Novotn’un belirttiği gibi, uygulamada çeşitli hatalar meydana gelir. Aklı başında bir avcının fark etmeyeceği küçük ayrıntılarla ilgili.
Engelsiz toplu taşıma Şu anda metroda toplam 61 istasyondan 46’sı engelsiz iniş istasyonu bulunuyor. Sırayla 47. olan Dal, beşinci yılda şu anda tamamen yeniden inşa edilen Jiho z Podbrady istasyonunun güneyinde olacak. nakliye şirketi ve orada yeni asansörlerin inşası. Plana göre Flora istasyonundaki asansörün komple rekonstrüksiyonu ile birlikte yapılması planlanıyor. Prag’ın en çok ziyaret edilen turistik yerlerinden biri olan Petnsk teleferiğinin engelsiz inişi için çalışmalar devam ediyor. Kaynak: DPP |
Örneğin, Bubeni’deki Edebiyat Müzesi’nin, yeniden yapılanma sonrasında içeriye açılan tuvalet kapıları vardı. Bir arabada avcı varken yer olmadığı için kapı kapatılamazdı. Kateina Novotn, bu durumda teknik olarak karmaşık bir sorun olmadığına ve düzeltmenin zor olduğuna dikkat çekti.
Prask organizasyonu, farklı şehirleri engeller açısından haritalandırır. Bariyer Köpek web sitesinde, sorunsuz ulaşılabilen, ikinci bir avcının yardımına ihtiyaç duyulan ve arabaların ulaşamadığı yerlerin listesini düzenli olarak güncelleyin. Bireysel kurumlar için ek fotoğraflar da vardır.
Örneğin, tekerlekli sandalye erişimine uygun olmayan bir binanın sokağında tekerlekli sandalye erişimine uygun bir tuvalet bulunduğunu da hesaba katalım. Novotn, “Birisi gürültü olduğunu ve kabinin binanın bir parçası olabileceğini biliyor, ancak onu yerleştirmek zor,” dedi.
Ayrıca, kamusal alanda bir şeyler inşa eden ve yenileyen insanlara danışmanlık sağlayabilecek bir mimarları da var. Mimarın mesafesi sayesinde erişilebilirliği projeye dahil edebilmesi gerekse de, bu karmaşık bir konudur ve küçük bir hata, tekerlekli sandalye kullanıcısı için sorun anlamına gelir. Kateina Novotn, bu nedenle ilk olarak birinci sınıf öğrencileri için simüle edilmiş bir ortamda tekerlekli sandalye üzerinde hareket etmeyi deneyebilecekleri, böylece nasıl çalıştığını anlamaları ve daha iyi hayal edebilmeleri için oturumlar düzenliyoruz, dedi.
Giriş barok anıtı
Haritalanan şehirler listesi ayrıca müzeler ve tiyatrolar gibi bir dizi kültürel kurumu da içerir. Anıt korumasının sıkı bir şekilde uygulandığı ve bazı yerlerde bu nedenle bariyerlerin kaldırılamadığı tarihi yapılar için inşaat komplikasyonları. Anıt nesneyle bile bir tane icat edebilseniz bile, mali yüke dikkat edin. Pesto bazen işe yarar.
Prag 1’deki Dominik manastırı, Barok bir binanın Josef Pleskot tarafından yeniden inşasına bir örnektir. Novotn, binayı engelliler için erişilebilir hale getirmeyi başardılar, taşıyıcı duvarda bir taslak var, dedi.
Kırık tiyatrolara gelince, haritalarına göre dokuzu tamamen engelsiz, araba yardımla ancak yirmiye ulaşabilir, ama hiç on bir.
Örneğin Divadlo 22 yeni bir bina, tekerlekli sandalye mevcut. Image Theatre şimdi açık. Kateina Novotn en sevdiği tiyatroların örneğin Archa, Carlsbad Theatre ve La Fabrika olduğunu söyledi.
Onlara göre konseptin tamamı pvtiv olmalı, mesele sadece koltuk sırasının yanında bebek arabası için bir yer olması meselesi değil. Bulunduğu yere rahat ulaşabilmesi ve tuvaletinin bulunması şarttır.
Kateina Novotn’a göre metro, Prag’da toplu taşıma araçlarıyla seyahat etmenin en uygun yolu. Tramvay ve otobüsler dolu olabilir, insanlar genellikle alçak tabanlı araçlar içerler ama otobüs durağında binmeye hazırdırlar.
arabalı bir avcı, arabasız bir avcının iki katı kadar uzun sürer. Yolun doldurulması, trenin nasıl gittiğini öğrenmek ve trenin dolu olduğundan emin olmak için ihtiyaç vardır. İstihdama giden yol daha kısa olacak, diye ekledi Kateina Novotn.