Prag’da şirketlere üretken yapay zeka konusunda yardımcı olan yeni bir mükemmeliyet merkezi açıldı

EnondeR

New member
IBM’in Orta, Kuzey ve Doğu Avrupa bölgesinden sorumlu CTO’su Martin Švík, “ChatGPT’nin piyasaya sürülmesiyle geçen ilk altı aylık coşkunun ardından, şimdi toparlanma aşaması geliyor” diyor. Ona göre, üretici yapay zeka merkezleri veya kendi eğitim verilerine dayalı olarak metinler, görüntüler ve çeşitli içerikler oluşturabilen bu tür yapay zeka biçimleri hızlı bir başlangıç yaptı.


Örneğin, böyle bir merkezden gelen üretken yapay zeka sayesinde, The Masters golf turnuvasındaki milyonlarca taraftar, yapay zeka tarafından oluşturulan sözlü spor yorumlarının keyfini çıkarabilir. “Eğitilmiş” AI, Mitsui Chemicals ürünlerinin yeni uygulamalarının doğrulanmasında veya Bouygues Telecom için müşteri ilişkileri yönetiminde de kullanıldı.



Wimbledon’ın uygulamasında ve web sitesinde öne çıkan videolara gerçek bir yorumcu yerine yapay zeka yorumu eklemesiyle ilgili hikayeyi gördüyseniz, IBM aynı şeyi bu yılın başlarında Masters golfte denedi.

Tutkuyu hissedebiliyor musun?



21 Haziran 2023, 20:35, Gönderi Arşivlendi: 29 Haziran 2023, 10:09





AI merkezinin Prag şubesi müdürü Petr Vaculík’e göre, AI modellerinin uygulanmasına ilişkin ilk çalışma sırasında, müşteriler çalışmalarının yüzde yetmişe kadar daha verimli sonuçlarını fark ettiler. Müşterilerin bankalar mı yoksa cep telefonu operatörleri mi olduğu. Aynı zamanda AI merkezi, hassas verilerinin güvenliğine odaklanır. Vaculík, “Aynı zamanda, AI önyargısı, veri güvenliği ve diğer riskler hakkında meşru endişeler var” diyor.


Vaculík’e göre, yapay zeka ile ilgili uzun vadeli deneyim, kurumsal yapay zekayı geniş ölçekte devreye almanın, birden fazla model ve insan merkezli bir yaklaşım içeren karmaşık bir şirket içi strateji gerektirdiğini gösteriyor.


Yakın tarihli bir IBM İş Değeri Enstitüsü anketinde, yöneticilerin %79’u kuruluşlarının yapay zeka modellerinin güvenli ve ayrımcı veya önyargılı kalıplardan arınmış olmasını sağlamakta zorlandığını söyledi.


Švík, “Yeni merkez, dünyanın en büyük kuruluşlarından bazılarının temel süreçlerini dönüştürmelerine yardımcı olan, saha ve etki alanında onlarca yıllık deneyime dayanıyor” diye bilgilendiriyor.


Araştırmaya göre kuruluşlar üretken yapay zekayı en çok finans (%34), insan kaynakları (%41), tedarik zinciri yönetimi (%45), pazarlama ve satış (%40), müşteri hizmetleri (%57) ve BT hizmetlerinde kullanıyor. ve teknoloji (%63).


AI rutinin yerini alacak, zor kısım insanlara bırakılacak



Vaculík, “Üretken yapay zeka, rutin görevlerin otomatikleştirilmesine yardımcı olabilir, böylece çalışanlar daha yüksek değerli etkinliklere odaklanabilir ve ayrıca yaratıcı içerik ve kod oluşturma, içerik özetleme ve arama alanında büyük bir potansiyele sahiptir” diye ekliyor.


Yöneticiler ayrıca kuruluşlarındaki çalışanların yaklaşık yarısının (%48) gelecek yıl günlük görevlerini düzene koymak için üretken yapay zeka kullanmasını beklediklerini bildirdi.


Bu, aynı zamanda danışmanlık şirketi Monsterlab’ın Kıdemli Başkan Yardımcısı Dominik Hádl tarafından da onaylandı. Ona göre AI, çeşitli mesleklere yardımcı olacak, insanın işini daha verimli hale getirecek ve dolayısıyla performansı artıracak, ancak uzun bir süre onların yerini tam olarak alamayacak.


“Şu anda AI sadece bir yardımcı. Hala otomatik olarak yeni çözümler icat etme yeteneğine sahip değil. AI modelinin üzerinde eğitildiği kodun zaten insan yapımı kısımlarını yeniden kullanır, bu nedenle yazılım mühendisliğinin ağır yükü hala insanlar üzerinde kalır. Ancak gelecekte AI’nın ilerlemesini ve daha fazla bağımsızlığını bekleyebiliriz” diyor Hádl.


İnsan avatarı yerine



Kendi ifadelerine göre şirketler, üretken yapay zeka sayesinde programcıların işlerinde bile köklü bir değişim beklemiyor. Trask IT şirketinde yapay zeka teknolojisi başkanı Andrej Svitek’e göre, programcının çalışmalarının verimliliğini ve üretkenliğini artırmak gibi mevcut trendlerin hızlanması muhtemel.


“OpenAI’den ChatGPT veya Google’dan Bard gibi metinler veya kodlar üretebilen yapay zekanın kullanımından bugün zaten yararlanıyorlar. İki ila üç yıllık orta vadeli ufukta, geliştirici ile bilgisayar arasındaki iletişim biçiminin genel olarak değişmesi muhtemeldir” diye ekliyor Svitek.


Monsterlab’da bile geliştiriciler, metinler, senaryolar veya süreçler oluşturmak için kod kusurlarını ve yaratıcı öğeleri ortadan kaldırmak için ChatGPT’yi zaten sıklıkla kullanıyor. Hádl, “Diğer sektörlerde, örneğin sunumlar veya ekip oluşturma programları ve benzerleri için içerik oluşturmak için kullanıyorlar” diyor.


Pilot modda Trask, örneğin içeriği analiz ederken, otomatik olarak taslak toplantı tutanakları oluştururken veya geçen hafta şirkette yaşanan yenilikleri özetlerken üretken yapay zekayı test ediyor.


“Atölye ve konferanslarda avatarları ya bir meslektaşımızın dijital görüntüsü şeklinde ya da gerçek dünyada olmayan bir avatar şeklinde kullanıyoruz. Svitek, “Müşterilerimizin yapay zeka trendini göz ardı etmediğini açıkça görüyoruz” diyor.


Herkes için programlama



Günümüzde Svitko’ya göre bir programcı, bir programlama dili kullanarak bir bilgisayarla iletişim kurar. Ancak gelecekte, bir programcı tıpkı bir insan gibi bir bilgisayarla etkileşim kurabilir. Genel olarak, AI sayesinde programlama kesinlikle daha geniş bir nüfusa sunulacaktır.


“Yapay zeka sayesinde çok daha fazla insan programlama yapabilecek. Örneğin, günümüzün iş analistleri ve mimarları, bugün yapabildiklerinden çok daha fazlasını işlemek ve tasarlamak için yapay zekaya bağlı Kodsuz Düşük kod platformlarını kullanacaklar” diyor.


Yapay zekanın bağlamı anlama yeteneği muhtemelen artmaya devam edecek ve bu nedenle programcı gelecekte onunla birlikte olacaktır. Svitek, “Bağlamı anlamanın sınırı, yapay zekanın kullanabileceği veriler olacaktır” diye ekliyor.