SC, saatin geri alınamayacağını söyleyerek Noida Metro operasyonlarını durdurmayı reddediyor | Noda haberleri

Forya

Global Mod
Global Mod
YENİ DELHİ: Cumartesi günü Yüksek Mahkeme yalanladı Noida Metrosu‘nin çevreyle ilgili bir beyanda bulunmaması nedeniyle operasyonlarını sürdürdüğüne dikkat çekilerek, metronun tamamının raylı sistem projesinin tamamlandığı ve faaliyete geçtiği belirtildi.
Mahkemenin 31 Mayıs 2016 tarihli kararına karşı temyiz başvurusunda bulunulmuştur. Ulusal Yeşil Mahkeme (NGT), tüm metro demiryolu projelerinin uygun bir çevresel etki değerlendirmesi yaptıktan sonra bir çevre izni almasını zorunlu kılar.
Hukuk sorununu açık tutmak için bir mahkeme MR Shah ve CT Ravikumar, Delhi ve Noida’daki metro hizmetlerinin genel halk tarafından kullanıldığını söyledi.
“O bakımdan metro ray projesinin tamamı tamamlandığında ve metro çalışır durumdayken saat geri alınamaz ve kamu yararına bile olmaz. Bu şartlar altında mevcut mesleklerden tasfiye edilmesini öneriyoruz.” , hukuk sorularının açık tutulması” dedi.
Yüksek mahkeme, davanın belirli gerçekleri ve koşullarında NGT kararının takip edilemeyeceğini söyledi.
“Ancak, herhangi bir hukuk sorunu, daha spesifik olarak, demiryolu veya metro demiryolu projesi ile ilgili olarak çevre izninin gerekli olup olmadığı ve varsa diğer hukuk sorunları, incelemeye açık bırakılmıştır.” Mahkeme, bu kararın başka hiçbir dava veya konuda emsal teşkil etmeyeceğini söyledi.
NGT, uygun bir çevresel etki değerlendirmesi yaptıktan sonra tüm metro demiryolu projelerinin çevre izni gerektirdiğine karar vermişti.
İnşasına itiraz edilen Noida Metrosu’nun, önceden çevre izni gerektiren binalar, inşaat ve geliştirme projeleriyle ilgili Çevresel Etki Değerlendirmesi Bildirimi, 2006’nın Çizelge 8(b) kapsamına girdiği söylenmişti.
Yeşil panel ayrıca, Devlet Düzeyinde Çevre Etki Değerlendirme Kurumu’ndan (SEIAA) bir çevre izni almak için yaklaşmakta olan Noida-Büyük Noida metro projesini görevlendirdi.
Karar, çevreci Vikrant Tongad’ın, uygun bir çevresel etki değerlendirmesi yaptıktan sonra Noida’dan Greater Noida’ya uzanan projesi için çevre izni almak üzere Noida Metro Rail Corporation’a (NMRC) yol tarifi isteyen bir savunmasının ardından verildi.
“Noida – Greater Noida metro demiryolu projesi için gerekli toplam arazinin yaklaşık 2.84.762,01 metrekare olduğu detaylı proje raporundan (DPR) açıkça görülmektedir. Ancak, herhangi bir Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) hazırlanmamıştır. Bu gerçek, 2005 Bilgi Edinme Hakkı Yasası kapsamında proje kayıtlarını inceleyerek başvuru sahibi tarafından doğrulandı.
“2006 tarihli ÇED Bildirimi Çizelgesinin 8(b) maddesi uyarınca, 50 dönümü aşan bir projenin veya 1.50.000 fit kareyi aşan inşa edilmiş bir alanın çevre izni gerektirdiği ve B1 kategorisi projesi olarak değerlendirilmesi gerektiği iddia edilmektedir.” , avukat Rahul Choudhary aracılığıyla açılmış, demişti.
Tongad, Noida’dan Greater Noida’ya giden metronun Hindon’dan geçeceğini ve nehir yatağına iskeleler inşa edileceğini, bunun da nehrin sucul yaşam alanlarına önemli ölçüde zarar verebileceğini belirtmişti.
(Ajanslardan gelen girdilerle)