BENGALURU: Çok yüksek bir ücret talep ettikleri ve ödemeyi reddettikleri için otomatik çekçek sürücülerine karşı açılan davaların sayısı yıllar içinde düştü. Trafik polisi, uygulama tabanlı otomatik çekçek kullanımının artması nedeniyle yolculardan daha az şikayet aldıklarını söylerken, sürücüler sendikası aynı şeyi proaktif polisliğin azalmasına bağlıyor.
Bengaluru trafik polisinin son verilerine göre, 2018 yılında sürücülere karşı aşırı ücret talep ettikleri için 18.235 vaka kaydedildi. Ertesi yıl bu 23.002 vakaya yükseldi.
Covid yıllarında (2020 ve 2021) rakamlar sırasıyla 11.808 ve 644 iken, Bengaluru’da hayatın normale döndüğü 2022’de sadece 2.178 idi.
Aynı şekilde, yolculukları kabul etmeyi reddeden otomatik çekçek sürücülerine karşı davalar gül 2018’de 21.493’ten 2019’da 27.344’e, 2020’de 11.623’e ve 2021’de 363’e düştü. 2022’de sayı 2.186 idi.
Polis (Trafik) Özel Komiseri MA Saleem, halktan otomatik çekçek sürücülerine karşı daha az şikayet aldıklarını ve sayıların düşmesinin ana nedenlerinden birinin bu olduğunu söyledi. “Günümüzde insanlar seyahat etmek için çoğunlukla uygulama tabanlı arabaları kullanıyor ve bu nedenle şikayet konusu gündeme gelmiyor. 2021’de sokağa çıkma kısıtlamaları da dahil olmak üzere Covid-19 ile ilgili sorunlar nedeniyle sayı düşüktü” dedi.
Bir trafik polisi müfettişi, yetkisiz otomatik çekçek tezgahlarının kaldırılmasının bu tür vakalarda azalmaya yol açtığını söyledi. “Geçen yıldan beri şehir trafik polisi, her yerde türemiş olan resmi olmayan veya habersiz araba park yerlerini temizliyor.
Kayıtlı gişelere park edilmiş araçlar ve bu noktalara sık sık gelen trafik polisleri ile sürücüler, yolculukları reddetme veya çok fazla ücret alma riskini almak istemiyorlar. Şehre daha fazla ön ödemeli stant gelmesiyle vaka sayısı daha da düşebilir” dedi.
Bununla birlikte, otomatik çekçek sürücüleri, vakalardaki düşüşü öncelikle polisin gönüllü vaka kayıtlarını durdurmasına bağlıyor. Ayrıca, uygulama tabanlı araçlara geçiş yapan yolcuların katkıda bulunan bir faktör olduğu konusunda hemfikirler, ancak bunun kesinlikle önemli bir faktör olmadığını söylüyorlar.
Rudra MurthyOtomobil Sürücüleri Sendikası genel sekreteri TOI’ye şunları söyledi: “Bunca yıl sivil polisler araba sürücülerine yaklaştı ve bir araç istedi. Polisin sürücülerden isteyerek onları uzak yerlere götürmelerini istediği birçok vaka olmuştur.
Bir sürücü reddederse veya daha fazla para isterse, aleyhine dava açılırdı. Bu tür gönüllü vakaları protesto etmiştik ve o zamanki Polis (Trafik) Eş Komiseri BR’ye şikayette bulunmuştuk. Ravikante Gowda. O zamandan beri, bizzat bize karşı dava açan ajanlar oldu” dedi.
Bengaluru trafik polisinin son verilerine göre, 2018 yılında sürücülere karşı aşırı ücret talep ettikleri için 18.235 vaka kaydedildi. Ertesi yıl bu 23.002 vakaya yükseldi.

Covid yıllarında (2020 ve 2021) rakamlar sırasıyla 11.808 ve 644 iken, Bengaluru’da hayatın normale döndüğü 2022’de sadece 2.178 idi.
Aynı şekilde, yolculukları kabul etmeyi reddeden otomatik çekçek sürücülerine karşı davalar gül 2018’de 21.493’ten 2019’da 27.344’e, 2020’de 11.623’e ve 2021’de 363’e düştü. 2022’de sayı 2.186 idi.
Polis (Trafik) Özel Komiseri MA Saleem, halktan otomatik çekçek sürücülerine karşı daha az şikayet aldıklarını ve sayıların düşmesinin ana nedenlerinden birinin bu olduğunu söyledi. “Günümüzde insanlar seyahat etmek için çoğunlukla uygulama tabanlı arabaları kullanıyor ve bu nedenle şikayet konusu gündeme gelmiyor. 2021’de sokağa çıkma kısıtlamaları da dahil olmak üzere Covid-19 ile ilgili sorunlar nedeniyle sayı düşüktü” dedi.
Bir trafik polisi müfettişi, yetkisiz otomatik çekçek tezgahlarının kaldırılmasının bu tür vakalarda azalmaya yol açtığını söyledi. “Geçen yıldan beri şehir trafik polisi, her yerde türemiş olan resmi olmayan veya habersiz araba park yerlerini temizliyor.
Kayıtlı gişelere park edilmiş araçlar ve bu noktalara sık sık gelen trafik polisleri ile sürücüler, yolculukları reddetme veya çok fazla ücret alma riskini almak istemiyorlar. Şehre daha fazla ön ödemeli stant gelmesiyle vaka sayısı daha da düşebilir” dedi.
Bununla birlikte, otomatik çekçek sürücüleri, vakalardaki düşüşü öncelikle polisin gönüllü vaka kayıtlarını durdurmasına bağlıyor. Ayrıca, uygulama tabanlı araçlara geçiş yapan yolcuların katkıda bulunan bir faktör olduğu konusunda hemfikirler, ancak bunun kesinlikle önemli bir faktör olmadığını söylüyorlar.
Rudra MurthyOtomobil Sürücüleri Sendikası genel sekreteri TOI’ye şunları söyledi: “Bunca yıl sivil polisler araba sürücülerine yaklaştı ve bir araç istedi. Polisin sürücülerden isteyerek onları uzak yerlere götürmelerini istediği birçok vaka olmuştur.
Bir sürücü reddederse veya daha fazla para isterse, aleyhine dava açılırdı. Bu tür gönüllü vakaları protesto etmiştik ve o zamanki Polis (Trafik) Eş Komiseri BR’ye şikayette bulunmuştuk. Ravikante Gowda. O zamandan beri, bizzat bize karşı dava açan ajanlar oldu” dedi.