Strahov tüneli de bir kapak görevi görebilir. Tarihi nedir?

EnondeR

New member
Ulaştırma Zdeněk Hřib (Korsanlar) “Tünelin durumu göz önüne alındığında, yeniden yapılanması kesinlikle gereklidir” diyor. Tesislerin restorasyonu üzerinde çalışmak gelecek yıl başlamalıdır. Bu nedenle Idnes.cz editörleri orijinal haliyle geçme fırsatından yararlandı.


Tüm tünellerde trafiğin yönetildiği Strahov Stadyumu'nun başında bir turla başlıyoruz. Örneğin, buradaki görevliler, yoğun taşıma veya diğer komplikasyonlar durumunda hızı ayarlar veya girişleri düzenler. Her şeyden önce, yeniden yapılanmanın tasarımcılarından biri olan Satra'nın teknik direktörü Pavel Šourek, eksiksiz tünel planlarını ve arka planını gösteriyor.


“Tünel yaklaşık iki kilometre uzunluğundadır. Bir tüpte Prag 5'ten 15.000'e kadar yoldaş, diğer tarafta gerekli teknolojiyi 72 saatlik bir süre için gizlemek için tasarlanmıştır.


“Yoldaş” kelimesi kazara oy kullanmadı, çünkü tünel 1997'de tamamlanmış olmasına rağmen, kapak yapma planı da önceki rejimin atölyesinden geliyor. Altı yıl önce bile 1985 yılında ve keşif galerisi inşa edilmeye başladı.


Başlangıçta, üç tüp planlandı, ancak sadece orta ve batı yaratıldı. “Normal durumlarda, tesisler boş, gerekirse tüm ekipmanlara buraya getirilmelidir. Bu tür hazırlıklar altı ay sürecek” diyor Šourek.


Galeri ayrıca metro sistemine, özellikle de ve ěl istasyonunun yakınındaki tünelle bağlantılıdır. Metro sistemi, praguers'ın tehlike durumunda sahip olduğu en büyük sığınaktır. Bunların 330.000'ine kadar, şehir çevresindeki yaklaşık 750 kapak toplam 150.000'den az koltuk kapasiteye sahip. Bununla birlikte, birçoğu garaj veya depo olarak kullanılır ve “dönmesi” gerekir.


Herkal olarak kapalı



Komuttan, 17 kattaki tünelin arka planına girebilirsiniz. Arabaların normalde meleğe ve Mrázovka tüneline doğru sürdüğü, ancak temizlik için kapalı olduğu tüp, böylece Malovanka'dan girişine gidebiliriz.


Gece yarısı yaklaşıyor olsa da, burada çok meşgul. Prag hizmetlerinin turuncu vagonları ve personel, tünelin duvarları tarafından temizlenebilir, bu da on binlerce araba mevduatının bir günden geçecek.


Girişten uzak olmayan yol, metre genişliğinde bir kapaktan geçer, hemen altında gizli atomik kapılardır. İşçiler çeşitli eklemleri vakumladıktan sonra, tünel tünelin çalışmasında bulunur. Ama kapı ayrılmıyor. Dolayısıyla, nadiren kullanılan mekanizmayı yapmak için petrol tahtalarına sahip bir takım var. Sonra turun sonunda kapılara geri dönüyoruz ve bu bizi bir metre çelikle başarıyla oradaki herhangi bir tehlikeden ayıracak.


Ancak bu arada, kabaca tüpün ortasında devam ediyoruz. Göze çarpmayan kapılarla, gerçekten bir kapağa benzeyen uzun bir koridora giriyoruz. En başından beri son otuz yılın yerinde nasıl imzalandığını görebilirsiniz ve genel yenilemeye ihtiyaç var. Metal ne olursa olsun, zemin tamamen çatlamış.


Koridordan birkaç odaya girebilirsiniz. Tuvaletler, duşlar var ve Šourek'e göre bir hemşirelik odası veya doğaçlama bir ameliyat odası olabilir. Floresan lambalar aydınlatılır, havalandırma çok gürültülü çalışır. Ancak su musluklardan akmaz ve kanalizasyon zaten çalışmaz.


2033'te yapıldı



Şehir 2023'ten beri yeniden yapılanmayı hazırlıyor. Geçen yıl Ağustos ayında çalışmaya başlayan tasarımcılarını seçti. Tüm belgeleri zaten araştırdılar ve şimdi kompleksin inşaat ve teknolojik kısımları devam ediyor.


Tüneldeki tüm teknolojilerin değiştirilmesi gerekir. Bu nedenle, sadece dağılım ve klima değil, aynı zamanda karbon monoksit ve benzer cihazların tespiti için çeşitli sensörler, böylece her şey güvenlik düzenlemelerine karşılık gelir. Bugün, örneğin, kaçış yolları verilecek hiçbir yerde olmayan çeşitli ekipmanları daraltır. Ayrıca dört yeni trafo merkezine başlamak, iki transformatör istasyonu inşa etmeye başlamak ve bir yangın tankı inşa etmek planlanmaktadır.


Taşımayı etkilemeyen arka planda çalışma 2026 ve 2028 arasında gerçekleşmelidir. Bir sonraki aşamada, 2031'e kadar planlanan teknoloji değişimi tamamen değiştirilecek ve önümüzdeki iki yıl içinde yol tamamen değiştirilecektir.


Bu nedenle, Prag bu nedenle, tünelin her yönde en az bir şerit açılabilir olması gereken beş yıl boyunca bir sınırlama olacaktır. Teknik Yol İdaresi sözcüsü Barbora Lišková, “Modernleşme tamamlandıktan sonra tünel, kapsamlı yeniden yapılanmalara gerek kalmadan en az 25 yıl daha faaliyete hazır olacak” diyor.