MUMBAI: Covid’in neden olduğu bir durgunluğun ardından, sakin günler uluslararası eğitim Hindistan’da yeniden gerçekleştiriliyor. Öğrenci sayısında düşüş kaydeden kampüsler, kayıtlarda bir artış görüyor, genişleme planlarını erteleyen kurullar daha yüksek büyüme oranları öngörüyor ve dışarı çıkan göçmenler okula kabul için tekrar sıraya giriyor.
Hindistan’daki düzinelerce yeni uluslararası okul bu yıl kapılarını genç adaylara açıyor ve mevcut birçok okul kardeş kampüsler kuruyor. Hindistan’daki uluslararası eğitime ilişkin veriler, kaydın son beş yılda neredeyse %40 artarak 2018’de 2,5 binden Ocak 2023’te 3,6 bine yükseldiğini gösteriyor.
Hindistan’da kardeş kampüsler kurmak muhtemelen öğrenci alımını ikiye veya üçe katlamanın en iyi yoludur. “Hindistan’da en az 17 yeni uluslararası okulun önümüzdeki üç akademik yıl içinde açılması planlanıyor ve Hindistan’da halihazırda açık olan birkaç uluslararası okul kampüslerini genişletiyor” dedi. Abişek Pandeyalan araştırmacısı, ISC araştırması.
“Yurtdışında yüksek öğrenim görmek isteyen Hintli öğrencilerde önemli bir artış oldu, dolayısıyla gençleri bu yol için nitelikler ve öğrenme yaklaşımıyla hazırlayan bir K-12 derece programına yönelik artan talep var. Bu arayış, ekonomik büyümeyle birleştiğinde birçok Hintli aile arasında daha fazla uluslararası okul talebini artırıyor” dedi.
Bu faktörler, okulların planladığı büyüme hikayesine yansır. Ana müdür Vandana Lulla, Podar Uluslararası Okulu’nun Covid’den sonra daha geniş bir alana taşınarak Santacruz genel merkezinde kapasitesini ikiye katlayarak 2.000’e çıkardığını söyledi. JBCN Uluslararası OkuluMumbai’de dört şubesi bulunan , Chembur merkezini genişletiyor ve kuzeydoğu Mumbai’de yeni bir kampüs açıyor. Witty International kısa süre önce Borivli’de ikinci karakolunu açtı. Kuzey Hindistan’da üç kampüsü yöneten Pathways Group of Schools, Gurugram okulunu yeniden geliştiriyor ve 2025-26’ya kadar iki tane daha faaliyete geçiriyor.
Uluslararası Okullar Birliği (MISA) başkanı Kavita Aggarwal, bir ciro olduğunu ve askıya alınan birçok eski projenin şimdi yeniden canlandırıldığını söyledi. “İleriye dönük uluslararası eğitime talep, gurbetçilerin yanı sıra şehirli Hintli ailelerden geliyor. Pandemi nedeniyle yer değiştirme planlarını ertelemiş olabilecek gurbetçiler artık farklı coğrafyaları aktif olarak keşfediyor. Sorgu sayısı artıyor ve bu da en yüksek JBCN Education Genel Müdürü Kunal Dalal, “tüm kampüslerimizde kabul bekleme listeleri var” diyor. BD Somani International School lise müdürü Navroz Billimoria, mevcut birçok uluslararası okulun bütüncül bir öğrenme modelinin giderek daha fazla ölçeklenebilir olduğunu kabul ettiğini söyledi.
“Dikkatli bir şekilde hareket edersek, tıpkı United World Colleges’in (UWC’ler) yaptığı gibi, özel okulların kollara ayrıldığını ve tek bir çatı altında toplandığını göreceğiz. BD Somani International School, çok daha fazla insanın hayatını olumlu yönde etkilemek için bir büyüme modelini de izleyecektir. Mesleklerin dramatik bir şekilde değiştiği bir dünyada insan müdahalesi sağlayan eğitimcilerin önemi büyümeyi sürdürecektir” diye ekledi.
Hindistan’daki düzinelerce yeni uluslararası okul bu yıl kapılarını genç adaylara açıyor ve mevcut birçok okul kardeş kampüsler kuruyor. Hindistan’daki uluslararası eğitime ilişkin veriler, kaydın son beş yılda neredeyse %40 artarak 2018’de 2,5 binden Ocak 2023’te 3,6 bine yükseldiğini gösteriyor.
Hindistan’da kardeş kampüsler kurmak muhtemelen öğrenci alımını ikiye veya üçe katlamanın en iyi yoludur. “Hindistan’da en az 17 yeni uluslararası okulun önümüzdeki üç akademik yıl içinde açılması planlanıyor ve Hindistan’da halihazırda açık olan birkaç uluslararası okul kampüslerini genişletiyor” dedi. Abişek Pandeyalan araştırmacısı, ISC araştırması.
“Yurtdışında yüksek öğrenim görmek isteyen Hintli öğrencilerde önemli bir artış oldu, dolayısıyla gençleri bu yol için nitelikler ve öğrenme yaklaşımıyla hazırlayan bir K-12 derece programına yönelik artan talep var. Bu arayış, ekonomik büyümeyle birleştiğinde birçok Hintli aile arasında daha fazla uluslararası okul talebini artırıyor” dedi.
Bu faktörler, okulların planladığı büyüme hikayesine yansır. Ana müdür Vandana Lulla, Podar Uluslararası Okulu’nun Covid’den sonra daha geniş bir alana taşınarak Santacruz genel merkezinde kapasitesini ikiye katlayarak 2.000’e çıkardığını söyledi. JBCN Uluslararası OkuluMumbai’de dört şubesi bulunan , Chembur merkezini genişletiyor ve kuzeydoğu Mumbai’de yeni bir kampüs açıyor. Witty International kısa süre önce Borivli’de ikinci karakolunu açtı. Kuzey Hindistan’da üç kampüsü yöneten Pathways Group of Schools, Gurugram okulunu yeniden geliştiriyor ve 2025-26’ya kadar iki tane daha faaliyete geçiriyor.
Uluslararası Okullar Birliği (MISA) başkanı Kavita Aggarwal, bir ciro olduğunu ve askıya alınan birçok eski projenin şimdi yeniden canlandırıldığını söyledi. “İleriye dönük uluslararası eğitime talep, gurbetçilerin yanı sıra şehirli Hintli ailelerden geliyor. Pandemi nedeniyle yer değiştirme planlarını ertelemiş olabilecek gurbetçiler artık farklı coğrafyaları aktif olarak keşfediyor. Sorgu sayısı artıyor ve bu da en yüksek JBCN Education Genel Müdürü Kunal Dalal, “tüm kampüslerimizde kabul bekleme listeleri var” diyor. BD Somani International School lise müdürü Navroz Billimoria, mevcut birçok uluslararası okulun bütüncül bir öğrenme modelinin giderek daha fazla ölçeklenebilir olduğunu kabul ettiğini söyledi.
“Dikkatli bir şekilde hareket edersek, tıpkı United World Colleges’in (UWC’ler) yaptığı gibi, özel okulların kollara ayrıldığını ve tek bir çatı altında toplandığını göreceğiz. BD Somani International School, çok daha fazla insanın hayatını olumlu yönde etkilemek için bir büyüme modelini de izleyecektir. Mesleklerin dramatik bir şekilde değiştiği bir dünyada insan müdahalesi sağlayan eğitimcilerin önemi büyümeyi sürdürecektir” diye ekledi.