BENGALURU: Bir ilk olarak, Güney Batı Demiryolunda (SWR) 108 yıllık Bengaluru-Devanahalli-Chikkaballapur demiryolu hattında bir günlük paket getirmeyi düşünüyor.
SWR yetkilileri bunun için özel bir tren planladıklarını söyledi. Planın bir parçası olarak, yol boyunca harap olmuş miras istasyonları restore edilecek ve demiryolu, turistlerin Nandi Tepeleri’nde güneşin doğuşunu görebilmesi, Devanahalli Kalesi’ni ziyaret edebilmesi, Chikkaballapur’daki (Isha Vakfı) 35 metre yüksekliğindeki Adiyogi büstünü görebilmesi için tren tarifesi yapmayı planlıyor. ), tematik miras istasyonları, havaalanındaki 35 m yüksekliğindeki Kempegowda heykeli vb.
Planın STOI’ye onaylanması, Kusuma Hariprasadek bölüm yöneticisi (Bengaluru bölümü), “SWR, Hindistan Ulusal Sanat ve Kültürel Miras Vakfı ile birlikte (İNŞAAT) bu rota üzerindeki üç tarihi istasyonu restore etti: Doddajala, Devanahalli ve Avatihalli. Yakında restorasyon çalışmaları için Nandi durağını alacağız” dedi.
“Şimdi, Golden Chariot (Karnataka) ve Palace on Wheels (Rajasthan) hatlarındaki turistler için Bengaluru-Devanahalli-Chikkaballapur miras hattında bir günlük tur paketi başlatmayı düşünüyoruz. Ayrıca turizm departmanına ve diğerlerine katılmaya hazırız. Hariprasad, “Yakındaki turistik noktalara tren istasyonlarından ziyaretçiler için otobüsler sağlansın” dedi.
Tema tabanlı kanallar
SWR, tematik miras kanallarını planlar. SWR, Avatihalli istasyonunda bir ipek müzesi kuracak. Hariprasad, “Avatihalli ve çevresinde geleneksel dokumacılar var. Bu dokumacıları ve ipek ürünlerini tanıtmak istiyoruz. Turistler hem gelenekleri hakkında bilgi alabilecek hem de onlardan ürün satın alabilecek.”
Devanahalli istasyonunda SWR, öğrenciler için bir kütüphane ve tarih yorumu için bir merkez sağlayacaktır. “Bölgede çok sayıda devlet okulu olduğu için öğrenciler için bir kütüphane kurmasına yardımcı olması için yakında eyalet eğitim departmanına başvuracağız. Mahallenin büyük bir tarihi olduğu için bir tren vagonunu tarihi bir yorumlama merkezine dönüştüreceğiz” dedi. .
Doddajala istasyonunda bir demiryolu sanat galerisi olacak. SWR’nin tarihiyle ilgili fotoğraflar, slaytlar, notlar, eskizler, broşürler, belgeler, gazete kupürleri ve diğer eserler burada sergilenecek” dedi. Şu anda KSR Bengaluru Şehri istasyonunun 5. Platformunda bir sanat galerisi var.
Hariprasad, Nandi tepelerinin eteğindeki Nandi durdurma istasyonunun restorasyonunun henüz tamamlanmadığını söyledi. “Tamamlandığında orada bir demiryolu müzesi kuracağız. Eski bir sinyal sistemi, mobilyalar ve diğer demiryolu mirası öğelerini içerecek. Ayrıca demiryolu hayranlarını ve emekli demiryolu yetkililerini miras öğelerini sergileyebilmemiz için katkıda bulunmaya çağırdık. dedi.
Koridor boyunca birkaç tarihi yer ve antik tapınak olduğunu da sözlerine ekledi. “KSR Bengaluru Şehri tren istasyonundan tren seferlerine sabah 4 civarında başlamayı düşünüyoruz. Ancak yöntemler üzerinde çalışılıyor ve henüz hiçbir şey kesinleşmedi. Ayrıca trenlerin sorunsuz çalışması için Yelahanka-Chikkaballapur demiryolu hattını ikiye katlamamız gerekiyor.” Oorgaum, Coromandel, Champion ve Chintamani gibi diğer miras istasyonlarının da bir sonraki aşamada restore edileceğini söyledi.
Aşağı bellek yolu
Sir M Visvesvaraya’nın doğum yeri Chikkaballapur’daki Muddenahalli’dir. 1 Ağustos 1915’te Devanahalli’den Chikkaballapur’a giden dar hatlı bir demiryolu hattı yolcu ve yük trafiğine açıldı. Hat daha sonra Chikkaballapur ve Bengaluru arasında geniş açıklığa dönüştürüldü. Bangalore-Chikaballapur Hafif Raylı Sistemi, Sir M Visvesvaraya Mysore Divanı iken, ülkedeki özel bir şirket tarafından inşa edilen ilk demiryolu ağı olarak kabul edilir.