Prask, porsuklara, yani araba kapılarının üzerinde yer alan dikdörtgen metro rota haritalarına ek olarak, yeni grafiklerde entegre taşımacılığı (PID), basitleştirilmiş Prag haritalarını ve ulaşım koşullarına ilişkin bilgileri test ediyor.
Yeni modelde orijinal mavinin yerini alan siyah rengin yanı sıra engelsiz istasyonların işareti ve alt çizgilerin akılda kalıcılığı da yer alıyor. A metro hattı düz olup şehrin ortasındadır. Tüm şemanın merkezi olan Vclavsk namst da haritada yeni kelimelerle işaretlenmiştir. Bu, D çizgisinin konumuna açıklayıcı bir eklemedir.
PID web sitesinde, metro vagonlarındaki yeni grafikleri bireysel metro setlerinde pmo kullanıcı anketleri yardımıyla test edeceğiz, burada kullanılabilirliği ve görünürlüğü artıracağız, dedi ve yeni tasarımın bir sonraki tüm metro vagonlarında olacağını da sözlerine ekledi. Beş yıl.
Gezgini suçla
Seyahat ederken, PID’li haritaların yeni görünümüne ilişkin gün işe yaramadı. Metroda görüşülen katılımcılar yeni grafik formunu hem sosyal medyada hem de Başbakanlık aracılığıyla sıklıkla eleştirdiler. Trene binen genç bir yolcu, Side’nin çirkin olduğunu yazdı.
Prag metrosunun yenisinin üstünde, eskisinin altında testere haritaları
Hiç sorun değil, harika ya da güzel, daha iyi ya da kötü diyebilirim, yolcular yeni görünümle ilgili olarak istasyonun adının üstünde ve altında yeni bir yerde piktogramlara alışmaları gerektiğini söyledi. Ancak grafik konusunda sorunsuz bir şekilde uzmandır.
Bu görüş, haritanın önceki görünümünü beğenen bir katılımcı tarafından da paylaşıldı. Yeni tasarım nedeniyle hangi istasyonların engelsiz olduğunu bilmiyorum. Çocuklarla seyahat eden adam, tarihi eserlerin bazı ikonlarının da eksik olduğunu ekledi.
@ZdenekHrib “Umurumda değil” ile “berbat” arasında bir yerde
1 Kasım 2023, 18:59 pspvek arşivlendi: 2 Kasım 2023, 11:07.
X sosyal ağının kullanıcısı o kadar çok olumsuz görüşe sahip ki, pek çok olumlu görüş de var. Harika bir gezi gördü. Kimsenin bunu keskin bir gözle okuyamayacağından endişeleniyorum. X platformundaki kullanıcı Daniel, mümkünse Vt sürümünün kesinlikle daha uygun olacağını söyledi.
Yazılı olarak öznel adlar, istasyonların okunabilir adları, uzun adların çok uzun yayılması (örneğin Motol Hastanesi’nde), istasyonların okunamayacak kadar kısa bir uzunlukta engelliler için işaretlenmiş ara ile tamamlanması gerekir. Eski evcil hayvan kanepeden bile, yenisi hayır, kullanıcı Jarda bulgularını bildirdi.
Pavel de benzer bir görüşe sahipti; engelsiz ve engelsiz istasyonların göze çarpmayan işaretlerini de anladı. Tek başına ayakta durmak çok daha şeffaftı. Kum üzerindeki istasyonların isimleri berbat, tıpkı sondan bir önceki istasyonda yazılan satırlar gibi (pro?). Engelli kişiyle ilgili açıklamanın da ilk bakışta belirsiz olduğunu değerlendirdi.
Alb olmayan. Bu çok çirkin. Yararsız, itici ve en önemlisi işe yaramaz. Kullanıcı Vojtch, yakındaki camda tüm metronun haritasının bulunduğunu yazdı ve aynı zamanda yakınlarda bulunan başka bir grafiğe de dikkat çekti.
@ZdenekHrib İlk fark ettiğimiz şey çizgilerin garip düzeni ve C çizgisinin dönüşü. Son dakika. 30 yıl (şaka dosyası) altta, Haje ise soldaydı. Çizgiler ne harflere göre ne de renklere göredir.
1 Kasım 2023, 20:10 pspvek arşivlendi: 2 Kasım 2023, 11:08.
General, siyah arka plan veya yazı tipinin boyutu ve konumu nedeniyle eleştiri aldı. Bazı kullanıcılar, panelin kenarlarındaki boş alan ve merkezin tamamen dolu olması nedeniyle haritanın düzenini karmaşık olarak değerlendirdi. Piktogramla ilgili de bazı eleştiriler vardı.
Yeni hat dolayısıyla kafa karışıklığına neden oldu. Yeni düzende merkez, bir istasyon olmasa da grafiklerde işaretlenen Vclavsk namst’tır. Orijinal rozetin üzerinde, St.Petersburg heykelinin bir piktogramıyla intikam tartışılmaz olarak işaretlenmişti. Vclava.
Başka bir yerde test ediliyor
Palmovka metro istasyonunda 2022’de yeni grafiklerin testi başladı. İstasyonun yarısında ve batı girişinde Side2 grafik stüdyosu tarafından tasarlanan bir tabela var. Yeni tasarım, yeniden inşa edilen Jiho z Podbrad istasyonunda görülebilir.
PID’in yeni grafiklerini hazırlayan Side2 stüdyosundan Tom Machek’e göre, sosyal ağlara yönelik eleştirilerin uzmanlık eksikliğine ve sosyal ağların oluşturulma araçlarına bağlı olması mümkün. Tasarımın bir komite tarafından değerlendirildiğini ve pilotların, testlerde ortaya çıkan gereksinimlere göre değişiklik yaptığını belirtti.
Ona göre stüdyo, görme engelli gezginler de dahil olmak üzere herkesin anlayabileceği kapsayıcı bir tasarım için çabalıyordu. Bu nedenle koyu zemin üzerine beyaz yazı seçildi. Machek, yurt dışında da yaygın bir uygulama olduğu gerçeğiyle birlikte karanlık bir arka plan kullanmanın oldukça yaygın ve aydınlanmış bir durum olduğunu açıkladı.
Ona göre asıl amaç yolcu yönlendirmesini kolaylaştırmaktı, bu nedenle rozetlerdeki tüm istasyonların isimleri tekil oldu ve anıtların piktogramları ortadan kalktı. Yeni düzende sadece bunlar var. Bunlardan biri, otomobilleri daha pahalı hale getirmek isteyen Vclavsk Namst’a dikkat çekiyor.
Değişikliklerden biri engelsiz istasyonlar için yeni bir işaretti. Sadece engelsiz olmayan istasyonları sergilemeye karar verdik diyen Machek, bu tür istasyonların giderek azalacağını sözlerine ekledi. Umarız bir gün hepsi engelsiz olur, diye ekledi. İstasyonların bariyer olduğunu gösteren efsanenin halen yazılma aşamasında olduğunu anımsattı.
Yeni toplu taşıma grafiği iteln Praha projesinin bir parçasıdır. Bu sadece ulaşım araçlarını birbirine bağlamakla kalmaz, aynı zamanda tüm şehri yüzeyde ve yüzey altında birleştirir. Metrodaki tabelaların yanı sıra tamamen yeni mahalle haritaları da dahil olmak üzere totemler, dikilitaşlar, trafik işaretleri veya duraklarda bilgiler yer alıyor.
Yeni modelde orijinal mavinin yerini alan siyah rengin yanı sıra engelsiz istasyonların işareti ve alt çizgilerin akılda kalıcılığı da yer alıyor. A metro hattı düz olup şehrin ortasındadır. Tüm şemanın merkezi olan Vclavsk namst da haritada yeni kelimelerle işaretlenmiştir. Bu, D çizgisinin konumuna açıklayıcı bir eklemedir.
PID web sitesinde, metro vagonlarındaki yeni grafikleri bireysel metro setlerinde pmo kullanıcı anketleri yardımıyla test edeceğiz, burada kullanılabilirliği ve görünürlüğü artıracağız, dedi ve yeni tasarımın bir sonraki tüm metro vagonlarında olacağını da sözlerine ekledi. Beş yıl.
Gezgini suçla
Seyahat ederken, PID’li haritaların yeni görünümüne ilişkin gün işe yaramadı. Metroda görüşülen katılımcılar yeni grafik formunu hem sosyal medyada hem de Başbakanlık aracılığıyla sıklıkla eleştirdiler. Trene binen genç bir yolcu, Side’nin çirkin olduğunu yazdı.
Prag metrosunun yenisinin üstünde, eskisinin altında testere haritaları
Hiç sorun değil, harika ya da güzel, daha iyi ya da kötü diyebilirim, yolcular yeni görünümle ilgili olarak istasyonun adının üstünde ve altında yeni bir yerde piktogramlara alışmaları gerektiğini söyledi. Ancak grafik konusunda sorunsuz bir şekilde uzmandır.
Bu görüş, haritanın önceki görünümünü beğenen bir katılımcı tarafından da paylaşıldı. Yeni tasarım nedeniyle hangi istasyonların engelsiz olduğunu bilmiyorum. Çocuklarla seyahat eden adam, tarihi eserlerin bazı ikonlarının da eksik olduğunu ekledi.
@ZdenekHrib “Umurumda değil” ile “berbat” arasında bir yerde
1 Kasım 2023, 18:59 pspvek arşivlendi: 2 Kasım 2023, 11:07.
X sosyal ağının kullanıcısı o kadar çok olumsuz görüşe sahip ki, pek çok olumlu görüş de var. Harika bir gezi gördü. Kimsenin bunu keskin bir gözle okuyamayacağından endişeleniyorum. X platformundaki kullanıcı Daniel, mümkünse Vt sürümünün kesinlikle daha uygun olacağını söyledi.
Yazılı olarak öznel adlar, istasyonların okunabilir adları, uzun adların çok uzun yayılması (örneğin Motol Hastanesi’nde), istasyonların okunamayacak kadar kısa bir uzunlukta engelliler için işaretlenmiş ara ile tamamlanması gerekir. Eski evcil hayvan kanepeden bile, yenisi hayır, kullanıcı Jarda bulgularını bildirdi.
Pavel de benzer bir görüşe sahipti; engelsiz ve engelsiz istasyonların göze çarpmayan işaretlerini de anladı. Tek başına ayakta durmak çok daha şeffaftı. Kum üzerindeki istasyonların isimleri berbat, tıpkı sondan bir önceki istasyonda yazılan satırlar gibi (pro?). Engelli kişiyle ilgili açıklamanın da ilk bakışta belirsiz olduğunu değerlendirdi.
Alb olmayan. Bu çok çirkin. Yararsız, itici ve en önemlisi işe yaramaz. Kullanıcı Vojtch, yakındaki camda tüm metronun haritasının bulunduğunu yazdı ve aynı zamanda yakınlarda bulunan başka bir grafiğe de dikkat çekti.
@ZdenekHrib İlk fark ettiğimiz şey çizgilerin garip düzeni ve C çizgisinin dönüşü. Son dakika. 30 yıl (şaka dosyası) altta, Haje ise soldaydı. Çizgiler ne harflere göre ne de renklere göredir.
1 Kasım 2023, 20:10 pspvek arşivlendi: 2 Kasım 2023, 11:08.
General, siyah arka plan veya yazı tipinin boyutu ve konumu nedeniyle eleştiri aldı. Bazı kullanıcılar, panelin kenarlarındaki boş alan ve merkezin tamamen dolu olması nedeniyle haritanın düzenini karmaşık olarak değerlendirdi. Piktogramla ilgili de bazı eleştiriler vardı.
Yeni hat dolayısıyla kafa karışıklığına neden oldu. Yeni düzende merkez, bir istasyon olmasa da grafiklerde işaretlenen Vclavsk namst’tır. Orijinal rozetin üzerinde, St.Petersburg heykelinin bir piktogramıyla intikam tartışılmaz olarak işaretlenmişti. Vclava.
Başka bir yerde test ediliyor
Palmovka metro istasyonunda 2022’de yeni grafiklerin testi başladı. İstasyonun yarısında ve batı girişinde Side2 grafik stüdyosu tarafından tasarlanan bir tabela var. Yeni tasarım, yeniden inşa edilen Jiho z Podbrad istasyonunda görülebilir.
PID’in yeni grafiklerini hazırlayan Side2 stüdyosundan Tom Machek’e göre, sosyal ağlara yönelik eleştirilerin uzmanlık eksikliğine ve sosyal ağların oluşturulma araçlarına bağlı olması mümkün. Tasarımın bir komite tarafından değerlendirildiğini ve pilotların, testlerde ortaya çıkan gereksinimlere göre değişiklik yaptığını belirtti.
Ona göre stüdyo, görme engelli gezginler de dahil olmak üzere herkesin anlayabileceği kapsayıcı bir tasarım için çabalıyordu. Bu nedenle koyu zemin üzerine beyaz yazı seçildi. Machek, yurt dışında da yaygın bir uygulama olduğu gerçeğiyle birlikte karanlık bir arka plan kullanmanın oldukça yaygın ve aydınlanmış bir durum olduğunu açıkladı.
Ona göre asıl amaç yolcu yönlendirmesini kolaylaştırmaktı, bu nedenle rozetlerdeki tüm istasyonların isimleri tekil oldu ve anıtların piktogramları ortadan kalktı. Yeni düzende sadece bunlar var. Bunlardan biri, otomobilleri daha pahalı hale getirmek isteyen Vclavsk Namst’a dikkat çekiyor.
Değişikliklerden biri engelsiz istasyonlar için yeni bir işaretti. Sadece engelsiz olmayan istasyonları sergilemeye karar verdik diyen Machek, bu tür istasyonların giderek azalacağını sözlerine ekledi. Umarız bir gün hepsi engelsiz olur, diye ekledi. İstasyonların bariyer olduğunu gösteren efsanenin halen yazılma aşamasında olduğunu anımsattı.
Yeni toplu taşıma grafiği iteln Praha projesinin bir parçasıdır. Bu sadece ulaşım araçlarını birbirine bağlamakla kalmaz, aynı zamanda tüm şehri yüzeyde ve yüzey altında birleştirir. Metrodaki tabelaların yanı sıra tamamen yeni mahalle haritaları da dahil olmak üzere totemler, dikilitaşlar, trafik işaretleri veya duraklarda bilgiler yer alıyor.