YORUM: Prag'ın daha hızlı gelişmesi mi? Bir çayırda inşa etmek kahverengi bir alanda inşa etmekten daha iyidir

EnondeR

New member
Peki kamu kurumları buna nasıl yardımcı oluyor? 2022'de metropolün liderliği, şehir ile geliştiriciler arasındaki ilişki için net kurallar koyacak, böylece bölgenin kalkınmasını sağlayacak, genellikle on yıldan fazla süren izin süreçlerini hızlandıracak bir metodoloji buldu. ve yolsuzluk riskinin ortadan kaldırılması. Sonuç, Prag'ın son derece yetersiz olduğu apartmanların daha hızlı inşa edilmesi olmalıydı.


Geliştirici ile şehir arasındaki katkı anlaşmasının, yeni bölgelerdeki parklar, okullar veya ulaşım için net bir metodolojiye dayalı olarak fon sağlaması bekleniyor. Katkı sözleşmelerinden sonra – yani kiracının inşaat ve ekipmanın tüm maliyetini üstlenmediği ve ev sahibinin genellikle binanın inşaatına belirli bir miktarda katkı sağlamaya istekli olduğu bir inşaat sistemi.


Herkes için kazan-kazan mı sizce? Keşke. Bugüne kadar katkı sözleşmeleri bir elin parmaklarında sayılabilir. Kurallar net değildir; ekonomik mantığa, müşteriye yönelik daire fiyatına ve bölgenin gelişimine bakılmaksızın zamanla değişirler.


Şehir, bölgesel kalkınma ormanına düzen getirmek için kesinlikle doğru adımı attı, ancak sistem yine de birçok aktörün tüm süreci saptırması için çok fazla alan bıraktı. Metodolojinin bir otomat gibi olması, neyin hangi koşullar altında yerine getirilmesi gerektiğinin netleşmesi planı işe yaramadı. Metodoloji, bölgesel kalkınmanın garantörü olan başkent ile geliştirici arasında yalnızca bir müzakere meselesi olsaydı çok daha iyi işleyebilirdi.


Bu utanç verici, belediyenin bölgesel kalkınma departmanı profesyonel olarak eşit durumda ve yatırımcılar da öyle, her iki taraf da ne istediğini biliyor ve bir anlaşmazlık durumunda bile her iki taraf için de faydalı bir uzlaşma bulabiliyorlar. Ancak projeyi yavaşlatabilecek veya bloke edebilecek başka birçok aktör var. Anıtçılar, sivil dernekler, şehir bölgeleri. Birbirleriyle aynı fikirde olmaları zordur. Belediye bölgeleri yetkilerini seçimlerden alır ve değişikliklerin planlandığı yerlerdeki belirli çıkarlardan ve ruh hallerinden çok daha fazla etkilenirler ve bu genellikle geleneksel Çekçeyle yüzleşme cesaretinin eksikliğiyle ilişkilendirilir “bu yüzden hatırladığım şey bu ve değişiklikler sadece daha kötüsü için”.


Çayırda inşaat yapmak kahverengi tarlada yapmaktan daha kolaydır



Prag'daki yeni mahallelerin projelerine bakalım. Eski fabrikaların arazilerinde zorlukla yeni mahalleler inşa edilen Smíchov, Žižkov veya Vysočany, kamu kurumlarına rağmen kelimenin tam anlamıyla dua ediliyor. Ama en azından, master planda hâlâ üretim için belirlenmiş ama konut için değil, diğer birçok kahverengi alanın aksine, yavaş yavaş hareket etmeye başlıyorlar. Kirlenmiş arazinin temizlenmesine, orijinal binaların yıkılmasına ve arazi kullanımında gerekli idari değişikliklerin karmaşık bir şekilde ele alınmasına gerek olmayan yeşil bir alanda inşaat yapmak çok daha kolaydır.


Örneğin, Letňany ve Čakovice'deki metropolün kuzeyindeki projeler, yıllardır eski Avia arazisinin bir kısmı için imar planında değişiklik yapılmasını talep ediyor. Bunlar yakın zamanda Başkent Meclisi tarafından reddedildi, dolayısıyla bunlar masanın altına düşecek ve yıllar sonra yeni apartmanlar inşa edilecek. Ya da asla, çünkü temmuz ayından bu yana imar planında değişiklik yapılmasını imkansız hale getirecek yeni bir imar kanunu yürürlükte. Sonuç? Kim suçlanacak? Yatırımcıların ve belediyenin üzerinde anlaştığı anlaşmayı imkansız hale getiren Prag 18 yönetimi. Belediye binasının tembelliği nedeniyle, yeni kamu hizmetleri ve yeşil alanlarla dolu bir yerleşim alanı yerine, pencerelerinin altında birçok yeni fabrika ve lojistik merkezi olabilir.


Bölgenin en zengin yerlerinden biri olmasına rağmen Prag'da değişim kolay değil. Yeni mahallelerin, büyük kamu binalarının (vaat edilen yeni kütüphane nerede?) ve ulaşım yapılarının oluşturulması durumunda izin süreci yıllar, hatta on yıllar alır. Kamu kurumlarının performansı son derece verimsiz ve sadece yatırımcılarla değil, çoğu zaman kendi aralarında da anlaşmaya varamıyorlar.


İşte Prag yetkililerinin mantığının bazı açıklayıcı örnekleri. Mesela popüler kültür merkezinin yıllardır faaliyet gösterdiği Karlín Kışlası'nı kapatacaklar. Eski Savunma Bakanlığı binası, askeri ve güvenlik amaçlı mekân olarak hâlâ mekansal planda yer alıyor. “Birkaç yıldır o bölgenin mekansal planını değiştirmeye ihtiyaç olduğunu biliyorduk. 2021'den bu yana değişiklik üzerinde çalışıyoruz, bitiş çizgisine doğru ilerliyoruz ve mümkün olan en kısa sürede konseye ulaşmasını umuyorum.” Meclis üyesi Adam Zábransky (Korsanlar), binanın yıkılmasını ümit eden Seznam Zprávám'a gecikmeleri itiraf etti. değişiklik geçmeden otorite onu kapatmayacaktır. Görünüşe göre Savunma Bakanlığı'nın inşaat ofisi şehre taşınmadan önce bunu umursamadı, Prag 8'in inşaat ofisi de öyle. Ve kiracı kurallara aşina olmalıdır. Korsanlar “peşlerinden gidelim!” sözü verdiler ama korsan meclis üyesi Zábransky'nin peşlerinden gitmesine izin verirseniz, o umut ediyor… Bir bina için imar planının üç yıl değiştirilmesi, genel anlaşma nerede var?


Smíchov'dan Dvorce'ye yapılacak yeni köprü harika bir fikir çünkü şehrin içindeki beş kilometrelik güzergahta (demiryolu hariç) Barrandovský ve Palacký köprüleri arasında köprü yok. Sürücüler sonunda “Barranďák” için bir alternatif olacağından memnun olsalardı şansları yaver giderdi. Yerel halk trafiğin artmasından korkuyorlardı, bu yüzden Prag çapında, hatta belki de ulusal görüş kaybolmuştu ve muhtemelen köprüde sadece tramvaylar kalacak. Prag çevre yolunun onlarca yıldır Prag-Suchdol belediye binasını kapattığı şehrin kuzeyinden bahsetmiyorum bile. Belediye meclisleri neden çok sayıda insanın ihtiyaç duyduğu ve tüm şehir veya eyalet için önemli bir projeyi engelliyor? Yeni mahallelerin veya stratejik ulaşım yapılarının önünü tıkayan belediye başkanlarının sorumluluğu nerede? Cesaret eksikliği mi yoksa daha kötü bir şey mi?


Daha da tuhafı, siyasi temsilcilik tarafından Prag'ın bu bölgesindeki ulaşıma kısmi bir çözüm olarak planlanan Vltava üzerinden Bohnice'ye giden teleferik projesi, ancak şehir yetkilileri tarafından sadece hoşlanmadıkları için masadan atıldı. BT. Elbette dizisinden Sir Humphrey'i canlandıran, Prag belediyesindeki Sayın Bakan, “manzaranın bozulması” nedenini kesinlikle çok severdi. Bu Charles IV'e kanıtlanacaktır. Yeni Şehir projesini ve Prenses Libuša'nın da Prag'ın inşaatını düzenlemesi.


Eğer şehir koşulları, kuralları düzeltmek ve yolsuzluğu ortadan kaldırmak istiyorsa bu kesinlikle hedefte değildir. Aynı koşullar herkes için geçerli değil, geliştiricilerin tercihen kahverengi alanlar geliştirmesi yönünde bir teşvik yok ve şehir bölgelerinin gasp potansiyeli, yolsuzluğu ortadan kaldırma kararlılığını bir şekilde zayıflatıyor. Ne yardımcı olur? Muhtemelen politikacıların cesur projelere karşı çıkma ve başkentteki izin sisteminin basitleştirilmesi konusunda daha fazla cesareti olacak. Tomáš Masaryk, demokrasinin bir tartışma olduğunu söyledi ancak kesinlikle iş ve kalkınmanın engellenmesini kastetmedi.