119 numaralı otobüs hattının yerini alan en uzun troleybüs ilk kez yolcuları havalimanına taşıdı

EnondeR

New member
İlk yolcular yoğun trafik içinde Terminal 1'den Ndra Veleslavn yönüne saat 14.41'de ayrıldı, ilk tren ise saat 14.46'da diğer yöne doğru hareket etti. 119 numaralı hattın son otobüsleri birkaç dakika önce yola çıktı.


Uçuş güzergahındaki yirmi yeni troleybüsün işletmeye alınması törenle saat ikide başladı. Uçuşa bakır ve çeşitli kuruluşlardan çok sayıda temsilci giderken, halktan yalnızca birkaç kişi geldi.


Taşımacılık şirketi (DPP), bu etkinlik için, yalnızca öğleden sonra Letiti'de ve Veleslavnský ndra'daki bilgi merkezinde satışa sunulacak özel bir kartvizit baskısı oluşturdu.


119 numaralı otobüs hattının faaliyete geçmesi. Dejvick ve Nemocnice Motol istasyonları arasındaki metronun hizmete girdiği 2015 yılından bu yana Veleslavn ile Letit arasındaki güzergahta faaliyet gösteren metroya en hızlı bağlanan metro oldu. Bundan önce otobüsler Dejvick istasyonundan kalkıyordu.


Troleybüs güzergahı, dinamik şarj sistemi yardımıyla elektriklendiriliyor, böylece arabalar, güzergahın geri kalanında akülerden ve troleybüslerden alınan enerjiyle çalışacak. Statik yüklü bir araba döndürülebilir.


24,7 metre uzunluğundaki Tlnkov troleybüsleri 54 koltuklu olup, beş kapıdan araca binebilen 180 yolcu kapasitelidir. Arabalar 70 km/saat hıza ulaşabiliyor. Troleybüs, bugüne kadar güzergahta seyahat eden otobüslerle kıyaslandığında bir pasarın onda biri kadar kapasiteye sahip.


Çek-Polonya-İspanyol birliği, setleri Koda Electric (koda Taşımacılık grubundan), Solaris Bus & Coach ve Solaris Czech tarafından sağlanan nakliye şirketine sağladı. Sözleşmenin toplam değeri 623,2 milyon krondu.


Letit-Veleslavn güzergahında konuşlandırılan troleybüsün amaçlarından biri de yolcu kapasitesini ve konforunu artırırken emisyon ve gürültüyü azaltmak. Bagaj arabaya kolayca sığmalıdır.



koda-Solaris Trollino 24m

  • uzunluk x genişlik x yükseklik (mm): 24.700 x 2.550 x 3.500 (ayakta duran kollarla)
  • dingil mesafesi: ön 5.900 mm / orta 6.000 mm / arka 7.350 mm
  • toplam maksimum ağırlık: 38.000 kg
  • maksimum hız: 70 km/saat
  • aşağıdakileri okuyun: 4
  • Araç sayısı: 2 (tür ve teyze)
  • dişi cihaz sayısı: 2 (ön ve arka)
  • Biniş ve giriş için ikiye sayın: 5
  • Giriş kapağı: 320 mm
  • toplam koltuk sayısı: 54
  • toplam yolcu sayısı: 180
  • şair motoru: 2
  • çekiş elektrik motoru gücü: 2 x 180 kW
  • Trakn pil kapasitesi: 60 kWh


Troleybüsler uçacak güzergahta gidemedi, şirket sözde homologasyon yani test sürüşleri sırasında 5 bin kilometre yolcusuz, ardından 15 bin kilometre yolcuyla sürmek zorunda kaldı.


Veleslavnská ndra'dan yolcular Terminal 1'e 15 dakikada, Terminal 2'ye ise bir dakikada ulaşabilecek.Troleybüs hattı orijinal otobüslerle aynı rotayı ve dolayısıyla benzer yol yüzeyini izleyecek. Sabah ve öğleden sonra araçlar 2’şer dakika aralıklarla çalışacak.


Troleybüse binmek rahat ve hızlıdır, özel bir şeritte hareket eder, dolayısıyla diğer ulaşım araçlarının trafiğinden etkilenmez.


DPP, uçacak troleybüs hatlarına ek olarak Palmovka ile Mikovice arasındaki on iki kilometrelik güzergahta 58 numaralı troleybüs hattını da işletiyor. Troleybüsler elli yıl sonra Prag'a böyle taşındı.



LİSANSÜSTÜ TURİST KARTI | 59 numaralı troleybüs hattının
🚎
işletmeye başlama kartviziti yalnızca işletmeye başlama gününde (satılmadığı takdirde diğer günlerde de) satışa sunulacaktır, yani 6 Mart Çarşamba günü saat 14:00'ten itibaren: 00:00'da Nádraí Veleslavín'deki Bilgi Merkezi'nde veya Terminal 1'deki Letit'te ve https://t.co/t018qKA5xm https://t.co/duYTDdUmxD


4 Mart 2024, 14:40 pspvek arşivlendi: 6 Mart 2024, 10:25.





Başbakan'ın troleybüsleri Ağustos 1936'da Prag sokaklarına çıktı. İlk hat, Oechovka ve Hanspaulka boyunca Steovice tren istasyonunun tramvaylarından Divok nehri yakınındaki St. Matje kilisesine kadar uzanıyordu. Strahov'a giden son troleybüs hattı 1972 sonbaharında çalışmayı durdurdu.


Gelecekte, metropoldeki troleybüs hatlarının sayısı nedeniyle DPP, Smchov'dan Jinonic'e giden 137 numaralı otobüs güzergahını elektrikli hale getirmeyi planlıyor, diğer hatlar da bunu takip edebilir.