Áčko'nun Motola'ya sübvansiyonu, Déčko'nun kredisi. Prag devre için AB'den para bile alamayacak

EnondeR

New member
Her ne kadar bu fonların çoğu şu anda eğitime veya bilim ve araştırmaya gitse de, ki bu durumda etkisi ilk bakışta belirgin olmayabilir, çok uluslu gruplaşma sayesinde Prag'da günlük hayatı etkileyen birçok şey yaratıldı. sakinlerinin hayatı.


O zamanın ulaştırmadan sorumlu yardımcısı Petr Dolínek (ČSSD) yeni bölümün tören açılışında “Bugün, şehirdeki toplu taşıma sisteminin devam eden gelişimini simgeleyen önemli bir kilometre taşı olarak toplu taşıma tarihine geçecek” dedi. o zamanlar sermaye henüz sekiz milyardan fazla enjeksiyonun tek bir kuronunu bile harcamamıştı.


O dönemde bunun nedeni, söz konusu kamu ihalelerine ilişkin devam eden soruşturmaydı. Ancak proje oldukça dramatikti ve Prag'ın metroyu kendisinin finanse etmek zorunda kalacağı tehdidi birden fazla kez ortaya çıktı. Örneğin, çevresel etkilerle ilgili olumlu görüş verilmesinin koşullarından biri, Dlouhá Míle terminalinin, yeni bölüm faaliyete geçene kadar Prag ile Kladno arasındaki yüksek hızlı demiryolunun bir parçası olarak görev yapmasıydı.


Bununla birlikte, farklı ulaşım modları arasındaki önemli aktarım noktası, o zamana göre çok daha ulaşılabilir olsa da hâlâ yalnızca kağıt üzerinde bir vizyondur. Mevcut plana göre 2029 yılında buradan trenlerin geçmesi gerekiyor.


Yani 2008'deki memorandumun öngördüğünden 16 yıl sonra, plana göre inşaat ruhsatı ve Ruzyně'den havalimanına kadar olan kısmı inşa edecek firma bu yıl açıklanacak. “Demiryolu ve karayolu taşımacılığı, şehir içi ve banliyö otobüsleri ve gelecekte de tramvaylar arasında önemli bir bağlantı oluşturacak yeni bir ulaşım merkezi oluşturulacak. Havaalanının daha geniş alanının altyapısını önemli ölçüde genişletecek ve Prag 6 trafiğini kolaylaştıracak yeni P+R otoparkı” diye açıklıyor Demiryolu İdaresi CEO'su Jiří Svoboda.



Boşa giden yatırım


Avrupa parasının gittiği proje her zaman planlandığı gibi sonuçlanmıyor. Örneğin 2014 ve 2015'te Avrupa Birliği, Smíchov'daki Na Skalce Parkı'nın yeniden inşasına ortak finansman sağladı; burada diğer şeylerin yanı sıra bir çocuk oyun alanı da oluşturuldu. Proje, tüm vatandaşlar için dinlenme ve dinlenme için uygun bir arka plan oluşturmayı hedefliyordu. ve Prag ziyaretçileri 5. Şimdi, on yıl sonra, buradaki yerel belediye binasının yanı sıra Mrázovka Parkı ve Husové Sady'de, iletişim merkezinin yakınındaki parkı çok fazla kullanan uyuşturucu bağımlıları nedeniyle güvenlik arıyor.


Çok geç



A hattının uzatılması durumunda, eksikliklere rağmen AB temsilcilerini ikna etmek mümkün olsa da, şu anda yeni ortaya çıkan D metrosunun inşası için başkent tek başına yüz milyarı aşkın bedelle duruyor. aynı zamanda Şehir Çevre Yolunun tamamlanması tehdidi altındadır. Yıllar süren inşaat gecikmeleri nedeniyle Prag, finansman olasılığının ortadan kalkmasına izin verdi.


“Maalesef önceki siyasi temsilciler D metrosu hakkında neredeyse hiçbir şey yapmadılar ve bu nedenle inşaatın son teslim tarihi olan 2023'e uymak gerçekçi değildi. Bu nedenle bu fonları örneğin yeni tramvay hatlarının inşası için kullandık” diye açıklıyor son seçim döneminde belediye başkanlığı yeni metro hattının inşasına başlanan ulaştırmadan sorumlu milletvekili Zdeněk Hřib (Piráti).


“Ancak geçtiğimiz seçim döneminden itibaren Avrupa Yatırım Bankası'ndan Metro D için avantajlı bir kredi için pazarlık yapmıştık. Ancak D metrosu gibi ulusal öneme sahip bu kadar kapsamlı bir inşaata devletin katkıda bulunması gerektiğine kesinlikle inanıyorum” diye ekliyor.


Tramvay ağı örneğinde, son yıllarda Avrupa parası sayesinde, hattın Barrandov'dan Slivenc'e uzatılması, Modřany ile Libuší arasındaki bağlantı veya Divoka Šárka ile Dědina arazisi arasındaki yeni bölüm oluşturuldu. Ve 2027 yılına kadar Prag'ın tramvay taşımacılığının geliştirilmesi için 8 buçuk milyar kişinin daha gelmesi bekleniyor. Bu para, örneğin tramvayların Wenceslas Meydanı'nın üst kısmına dönüşü veya Kobylis ile Zdib'i birbirine bağlamak için kullanılmalıdır.


Sadece yeşil ulaşım için



Aksine Hřib'e göre şehir, yakın çevreden sübvansiyon bekleyemez. Bu nedenle Prag uzun zamandır devlete gelecekte bu bölgeler üstü inşaata katılma çağrısında bulunuyor. “Mestský okruh Prag sadece kendi fonlarıyla finanse edemez, çünkü kapasitesi yoktur. Genel olarak yol inşaatlarımız için AB'den sübvansiyon almak artık pratikte gerçekçi değil. Bu nedenle Prag, toplu taşımacılığın geliştirilmesi, özellikle demiryolu taşımacılığı veya elektromobilite alanında finansman elde etmeye daha fazla odaklanıyor. Vekil, “yollar için” AB'den elde edilen son fonun Strakonická'ya tahsis edilmiş otobüs şeridi için 380 milyon kron olduğunu söyledi.


Prag çevre yolunun tamamlanması sözcüsü Martin Opatrný'ye göre, ancak dış çevre yolu durumunda, fonların bir kısmı Trans-Avrupa ulaştırma ağına yönelik olduğundan sübvansiyon alma şansı var. Prag çevre yolunun da bir parçası olduğu yer.