YENİ DELHİ: Başkentin IGI havalimanı, İngiliz havacılık danışmanlığı şirketi OAG’nin en son sıralamasına göre dünyanın en işlek yedinci havalimanı. IGIA’nın önündeki altı havalimanı, Atlanta Hartsfield-Jackson, Dubai, Tokyo Haneda, Londra Heathrow, Dallas Fort Worth ve Denver International.
Delhi, hem iç hat hem de dış hat uçuşlarında koltuk kullanımı açısından bu ayki en yoğun 10 havalimanı listesinde Chicago O’Hare, Los Angeles ve İstanbul’un önünde yer alıyor. “Delhi bu ay %6’lık kapasite artışıyla üç sıra yükselerek yedinciliğe yükseldi. Chicago, Los Angeles ve İstanbul bir sıra gerileyerek sırasıyla 8., 9. ve 10. oldu” diyor OAG.
Bununla birlikte, Delhi havaalanı, Mumbai gibi en yüksek kapasitede çalışan diğer kısıtlı havalimanlarının aksine, daha fazla trafiği işlemek için önemli bir potansiyele sahiptir. IGIA’nın tek iç hatlar ve dış hatlar terminali olan Delhi International Airport Ltd (ARAMAK) VIP salonu ve CISF komutanlığının ofisini yerle bir ederek daha fazla yolcu araması ve el bagajı için röntgen kızılötesi ekledi.
Havaalanı yakında dördüncü pistine, uçak taksi süresini azaltmak için yükseltilmiş bir taksi yoluna ve daha büyük bir Terminal 1’e sahip olacak. Sonunda, 1982 Asiad Terminal 2 yeni bir terminale yer açmak için yıkılacak. 2019’da IGIA, yaklaşık 7 crore iç ve dış hat yolcuya hizmet verdi. Bu sayının bu on yılın sonundan önce 10 crore’a çıkması muhtemeldir. T1, T2 ve T3 arasında sorunsuz bir transfer sağlamak için çeşitli terminaller arasında bir hava treni bağlantısı üzerinde çalışılmaktadır; bu, IGIA büyüklüğünde bir havalimanı için gerekli bir şeydir.
Merkez, IGIA Hindistan’ın ilk gerçek merkezini yapmak için DIAL, Air India liderliğindeki Tata Group havayolları, IndiGo ve diğer paydaşlarla birlikte çalışıyor. “Küresel hub havalimanlarına bir veya iki havayolu hakimdir. Şimdiye kadar Hindistan’da durum böyle değildi. Bunu (IGIA’da) bir veya iki havayoluyla geliştirmeye çalışıyoruz, böylece uluslararasıdan uluslararasına sorunsuz transferler sağlayabiliriz; dış hatlardan iç hatlara ve tersi ve iç hatlardan iç hat yolculara. Gezginlerimize harika (küresel bağlantı) seçenekleri sunmak için bunu mümkün olan en kısa sürede yapmaya çalışıyoruz.” Birlik Havacılık Bakanı Jyotiraditya Scindia yakın zamanda TOI’ye söylemişti.
Delhi, hem iç hat hem de dış hat uçuşlarında koltuk kullanımı açısından bu ayki en yoğun 10 havalimanı listesinde Chicago O’Hare, Los Angeles ve İstanbul’un önünde yer alıyor. “Delhi bu ay %6’lık kapasite artışıyla üç sıra yükselerek yedinciliğe yükseldi. Chicago, Los Angeles ve İstanbul bir sıra gerileyerek sırasıyla 8., 9. ve 10. oldu” diyor OAG.
Bununla birlikte, Delhi havaalanı, Mumbai gibi en yüksek kapasitede çalışan diğer kısıtlı havalimanlarının aksine, daha fazla trafiği işlemek için önemli bir potansiyele sahiptir. IGIA’nın tek iç hatlar ve dış hatlar terminali olan Delhi International Airport Ltd (ARAMAK) VIP salonu ve CISF komutanlığının ofisini yerle bir ederek daha fazla yolcu araması ve el bagajı için röntgen kızılötesi ekledi.

Havaalanı yakında dördüncü pistine, uçak taksi süresini azaltmak için yükseltilmiş bir taksi yoluna ve daha büyük bir Terminal 1’e sahip olacak. Sonunda, 1982 Asiad Terminal 2 yeni bir terminale yer açmak için yıkılacak. 2019’da IGIA, yaklaşık 7 crore iç ve dış hat yolcuya hizmet verdi. Bu sayının bu on yılın sonundan önce 10 crore’a çıkması muhtemeldir. T1, T2 ve T3 arasında sorunsuz bir transfer sağlamak için çeşitli terminaller arasında bir hava treni bağlantısı üzerinde çalışılmaktadır; bu, IGIA büyüklüğünde bir havalimanı için gerekli bir şeydir.
Merkez, IGIA Hindistan’ın ilk gerçek merkezini yapmak için DIAL, Air India liderliğindeki Tata Group havayolları, IndiGo ve diğer paydaşlarla birlikte çalışıyor. “Küresel hub havalimanlarına bir veya iki havayolu hakimdir. Şimdiye kadar Hindistan’da durum böyle değildi. Bunu (IGIA’da) bir veya iki havayoluyla geliştirmeye çalışıyoruz, böylece uluslararasıdan uluslararasına sorunsuz transferler sağlayabiliriz; dış hatlardan iç hatlara ve tersi ve iç hatlardan iç hat yolculara. Gezginlerimize harika (küresel bağlantı) seçenekleri sunmak için bunu mümkün olan en kısa sürede yapmaya çalışıyoruz.” Birlik Havacılık Bakanı Jyotiraditya Scindia yakın zamanda TOI’ye söylemişti.