NOIDA: 4 km’lik pist Noida Uluslararası Havaalanı Zürih AG’nin projeyi geliştiren iştiraki YIAPL yetkilileri Salı günü bu yılın sonuna kadar hazır olacağını söyledi.
Terminal binası, hava trafik kontrol kulesi (ATC) ve diğer yapıların inşaatının da Aralık ayında tamamlanması bekleniyor. Terminal binasının zemin katı şu anda şekilleniyor.
“Bunlar tamamlandıktan sonra tesisler, radar ve diğer ekipmanları kuracak olan Hindistan Havalimanları İdaresine teslim edilecek” dedi. Christopher SchnellmannYIAPL’ın CEO’su.
Uçuş testlerinin gelecek yılın ortasında başlayacağını söyleyen yetkili, ticari operasyonların muhtemelen 2024’ün sonlarında başlayacağını da sözlerine ekledi. Başlangıçta havalimanından sadece iç hat uçuşları olacak” dedi.
Schnellmann’a göre, geçen yıl Haziran ayında Tata Projects ile mühendislik, satın alma ve inşaat sözleşmelerinin imzalanmasından bu yana havalimanı projesinde çok ilerleme kaydedildi.
Yetkililer, havalimanı sahasının kuzey tarafındaki pist inşaatının plana göre ilerlediğini söyledi. Tıpkı bir yol gibi, pist zemininin de birkaç kat toprakla tesviye edilmesi gerekir. Şimdiye kadar altı toprak tabakası merdanelerle tesviye edildi. Ardından ‘kaldırım tabakası’ ile başlıyoruz ve ardından üst kabuk ile başlıyoruz. Aydınlatma yapıldıktan sonra pist hazır olacaktır.
“Kazı, toprak işleri ve zemin tesviyesi tamamlandı. Terminal binasının da temelleri atıldı, zemin kat yapılıyor. İnşaatta şimdiden yaklaşık 32.000 metreküp beton ve 14.000 ton çelik kullanıldı” dedi.
Sahada yaklaşık 2.600 işçi ve çeşitli boyutlarda 400 makine konuşlandırıldı. “Zamanla işçi sayısı da artacak. Yıl sonuna kadar bu sayının 6 bin olması bekleniyor. Çalışmaların aksamamasını sağlamak için her zaman yaklaşık 30 günlük bir inşaat malzemesi stoğumuz var” dedi.
Havalimanının ilk etabı 1.334 hektar üzerine inşa ediliyor. Yetkililer, pist, terminal binası ve ATC kulesine ek olarak ofis binaları, kanalizasyon ve su arıtma tesisleri ve elektrik trafo merkezleri gibi başka yapıların da şekillendiğini söyledi.
Projede yer alan müteahhitler, 4,2 milyon adam-saatten fazla işi herhangi bir yaralanma olmadan tamamladı.
“Havalimanı, 40 yıllık bir imtiyaz süresi boyunca aşamalar halinde geliştiriliyor. Yıllık kapasitesi 12 milyon yolcu olacak. Bu kapasitenin %80’ine ulaştığında ikinci aşama başlar. Üçüncü faz, kapasite yılda 30 milyon yolcunun %80’ine ulaştığında şekillenmeye başlayacak. Ardından güney tarafına 4.150 metre uzunluğunda ikinci bir pist inşa edilecek. Havalimanının son aşaması, kapasite yılda 52 milyon yolcunun %80’ine ulaştığında inşa edilecek. YIAPL COO’su Kiran Jain, havalimanının 40 yıllık imtiyaz süresi boyunca yıllık 70 milyon yolcu kapasitesine sahip olacağını söyledi.
Jain’e göre, hava trafiği hareketi yılda 1 lakh olacak ve dördüncü aşamada kademeli olarak 5 lakh’a çıkacak. İlk etapta 28 olan uçak park yeri sayısı da dördüncü fazda 186’ya çıkacak. Jain, 28 tribünün saatte yaklaşık 40-45 kalkışı gerçekleştirme kapasitesine sahip olacağını söyledi.
Yetkililer, havalimanının, operasyonların iç ve dış hat uçuşları arasında verimli bir şekilde geçiş yapmasına izin verecek şekilde tasarlanan uçak park yerlerinin ülkedeki tek tesis olacağını söyledi.
“Hindistan’da, kelimenin tam anlamıyla yerel ve uluslararası operasyonlar arasında karma bir stant rotasyonu sunan tek havalimanı olacaktı. Karışık dönüşlü salınımlı uçak park yeri konsepti, hem havayolları hem de yolcular için daha hızlı geri dönüş süreleri sağlayarak verimli operasyonlarla sonuçlanacak,” dedi daha önce Schnellmann.
İlk etapta 2,5 bin ton olan havalimanının kargo kapasitesi dördüncü aşamada 20 bin tona çıkacak.

Terminal binası, hava trafik kontrol kulesi (ATC) ve diğer yapıların inşaatının da Aralık ayında tamamlanması bekleniyor. Terminal binasının zemin katı şu anda şekilleniyor.
“Bunlar tamamlandıktan sonra tesisler, radar ve diğer ekipmanları kuracak olan Hindistan Havalimanları İdaresine teslim edilecek” dedi. Christopher SchnellmannYIAPL’ın CEO’su.
Uçuş testlerinin gelecek yılın ortasında başlayacağını söyleyen yetkili, ticari operasyonların muhtemelen 2024’ün sonlarında başlayacağını da sözlerine ekledi. Başlangıçta havalimanından sadece iç hat uçuşları olacak” dedi.
Schnellmann’a göre, geçen yıl Haziran ayında Tata Projects ile mühendislik, satın alma ve inşaat sözleşmelerinin imzalanmasından bu yana havalimanı projesinde çok ilerleme kaydedildi.
Yetkililer, havalimanı sahasının kuzey tarafındaki pist inşaatının plana göre ilerlediğini söyledi. Tıpkı bir yol gibi, pist zemininin de birkaç kat toprakla tesviye edilmesi gerekir. Şimdiye kadar altı toprak tabakası merdanelerle tesviye edildi. Ardından ‘kaldırım tabakası’ ile başlıyoruz ve ardından üst kabuk ile başlıyoruz. Aydınlatma yapıldıktan sonra pist hazır olacaktır.
“Kazı, toprak işleri ve zemin tesviyesi tamamlandı. Terminal binasının da temelleri atıldı, zemin kat yapılıyor. İnşaatta şimdiden yaklaşık 32.000 metreküp beton ve 14.000 ton çelik kullanıldı” dedi.
Sahada yaklaşık 2.600 işçi ve çeşitli boyutlarda 400 makine konuşlandırıldı. “Zamanla işçi sayısı da artacak. Yıl sonuna kadar bu sayının 6 bin olması bekleniyor. Çalışmaların aksamamasını sağlamak için her zaman yaklaşık 30 günlük bir inşaat malzemesi stoğumuz var” dedi.
Havalimanının ilk etabı 1.334 hektar üzerine inşa ediliyor. Yetkililer, pist, terminal binası ve ATC kulesine ek olarak ofis binaları, kanalizasyon ve su arıtma tesisleri ve elektrik trafo merkezleri gibi başka yapıların da şekillendiğini söyledi.
Projede yer alan müteahhitler, 4,2 milyon adam-saatten fazla işi herhangi bir yaralanma olmadan tamamladı.
“Havalimanı, 40 yıllık bir imtiyaz süresi boyunca aşamalar halinde geliştiriliyor. Yıllık kapasitesi 12 milyon yolcu olacak. Bu kapasitenin %80’ine ulaştığında ikinci aşama başlar. Üçüncü faz, kapasite yılda 30 milyon yolcunun %80’ine ulaştığında şekillenmeye başlayacak. Ardından güney tarafına 4.150 metre uzunluğunda ikinci bir pist inşa edilecek. Havalimanının son aşaması, kapasite yılda 52 milyon yolcunun %80’ine ulaştığında inşa edilecek. YIAPL COO’su Kiran Jain, havalimanının 40 yıllık imtiyaz süresi boyunca yıllık 70 milyon yolcu kapasitesine sahip olacağını söyledi.
Jain’e göre, hava trafiği hareketi yılda 1 lakh olacak ve dördüncü aşamada kademeli olarak 5 lakh’a çıkacak. İlk etapta 28 olan uçak park yeri sayısı da dördüncü fazda 186’ya çıkacak. Jain, 28 tribünün saatte yaklaşık 40-45 kalkışı gerçekleştirme kapasitesine sahip olacağını söyledi.
Yetkililer, havalimanının, operasyonların iç ve dış hat uçuşları arasında verimli bir şekilde geçiş yapmasına izin verecek şekilde tasarlanan uçak park yerlerinin ülkedeki tek tesis olacağını söyledi.
“Hindistan’da, kelimenin tam anlamıyla yerel ve uluslararası operasyonlar arasında karma bir stant rotasyonu sunan tek havalimanı olacaktı. Karışık dönüşlü salınımlı uçak park yeri konsepti, hem havayolları hem de yolcular için daha hızlı geri dönüş süreleri sağlayarak verimli operasyonlarla sonuçlanacak,” dedi daha önce Schnellmann.
İlk etapta 2,5 bin ton olan havalimanının kargo kapasitesi dördüncü aşamada 20 bin tona çıkacak.