‘Hızlı yol’ Bengaluru’da hazır, ancak daha fazlası yalnızca kalite ve maliyet çalışmasından sonra | Bangalore haberleri

araru

New member
BENGALURU: Şehrin normalden daha hızlı bir şekilde yeniden geliştirilen ilk hızlı yolu, Perşembe günü CV Raman Nagar’da CM Basavaraj Bommai tarafından resmen açıldı. Ancak Bengaluru’nun geri kalanı, zaman alıcı yol çalışmalarından kaçınmak için bir süre beklemek zorunda kalacak.
Bommai, CV Raman Nagar’daki Binnamangala kavşağında yeniden geliştirilen 375 metrelik yolun açılışından sonra, daha hızlı yolların inşasının ancak Bruhat Bengaluru Mahanagara Palike (BBMP) tarafından tanıtılan yeni teknolojinin kalitesi ve maliyet etkinliği göz önünde bulundurulduktan sonra dikkate alınacağını söyledi.
Daha önce BBMP, 100 Ft Yolu ile Eski Madras Yolu’nun birleştiği Binnamangala kavşağında 500 metrelik alanı kaplamayı planlamıştı. Ancak 375 metrelik parkurda trafik nedeniyle ara verildi. Pilot bir proje olduğu için, şehrin yerel yönetimi hazinesinden para harcamamış; proje Ultra Tech Limited tarafından mümkün kılındı.
Bommai, Palike’den yüksek hızlı teknolojinin kalitesi ve maliyeti hakkında bir rapor hazırlamasının istendiğini ve hükümetin projeyi onaylayıp onaylamayacağına ancak soruşturmanın ardından karar vereceğini söyledi.
Hızlı yol projesinin neden ele alındığını açıklayarak, beyaz kaplamalı yolların, işin tamamlanması için gereken sürenin uzunluğu, çalışma tamamlanana kadar trafik yönlendirmelerinin zorunlu kılınması ve beyaz kaplamanın zorluğu gibi çeşitli zorluklar ortaya çıkardığını söyledi. yolların kazılması gerekiyorsa kırın.
Bir yolun kalitesinin kontrol edilebilmesi için 20 tonun üzerinde yük taşıyan araçların yolu kullanabilmesi gerekiyor” dedi. “Buraya yola bakmaya geldim. Araç hareketinin yol üzerindeki etkisine dair bir rapor aradım. Bağlantıların detayları ve diğer teknik konular araştırıldı. Devlet işin yapılmasına yardımcı olacak bir teknoloji arıyor. Etkin maliyetlerle hızlı bir şekilde tamamlanacak.”
BBMP kaynakları, hızlı test yolundaki çalışmaların 22 Kasım’da başladığını ve 6 Aralık’ta tamamlandığını söyledi. Sınırlı kaynaklarla bir pilot proje olduğu için çalışmanın daha uzun sürdüğünü söylediler.
‘Bir günde yapılabilir’
Hızlı yol yapım teknolojisini benimseyen BBMP Baş Mühendisi (Yol Altyapısı) BS Prahlad, 500 metrelik bir bölümün bir günde yeniden inşa edilebileceğini ve ömrünün 100 yıl olacağını söyledi. Teknoloji artık beyaz kaplamadan %30 daha pahalı olduğundan, belediye yetkililerinin şimdi maliyetleri düşürmeye bakacağını söyledi.
Çelik takviye yerine fiber veya plastik takviye kullanılabilir, fiyatı düşürmek için.
Projenin maliyeti sorulduğunda, pilot için harcanan paranın Ultra Tech Cement tarafından harcandığını ve henüz detayları alamadığını söyledi.