YENİ DELHİ: Bu Holi, sarhoşlar içki dükkanlarına gidiyor. Ulusal başkentteki alkol satışları, 6 Mart’ta tek bir günde satılan 26 lakh Rs 58.8 crore alkollü içki şişesiyle bu yıl önceki tüm rekorları kırmış görünüyor. Pazartesi gününe kadar satılırken, yetkililer 7 Mart’ta 20 lakh şişe daha satılmasını bekliyor.
TOI tarafından erişilen verilere göre, özel tüketim dairesi bu yıl şehirdeki 560 satış noktasındaki içki satışlarından 6.100 Rs gelir elde etti. Tutar, likör şişelerinde 5.000 Rs’lik özel tüketim vergisi ve katma değer vergisi olarak 1.100 Rs’lik Rs’yi içeriyor. 960 otel, restoran ve kulüpteki içki satışlarından elde edilen gelir henüz birleştirilmedi.
Geçen yıl Diwali, Noel ve Yeni Yıl çevresinde içki satışları da yüksek olsa da, tüketim vergisi dairesi yetkilileri Mart ayında gelir tahsilatının önceki yıllara göre daha iyi olduğunu söyledi. 1 Mart’ta 15,2 lakh şişe likör 27,9 crore Rs’ye satıldı; 2 Mart’ta 26,5 Rs karşılığında 14,6 lakh şişe; 3 Mart’ta, 31,9 crore Rs için 16,5 lakh şişe; 4 Mart’ta 35,5 Rs karşılığında 17,9 lakh şişe; 5 Mart’ta, 46,5 crore Rs için 22,9 lakh şişe; ve 6 Mart’ta Rs 58,8 crore için 26 lakh şişe. Şehir günlük ortalama 11-12 lakh şişe satışı kaydederken, 1 Mart’tan bu yana her gün 14 lakh şişe veya daha fazlası satıldı. Yetkililer, alkollü içecek satışlarının bu yıl o kadar yüksek olduğunu ve çoğu mağazanın, Holi sırasında en çok satılan alkollü içki kategorisi olan ünlü bira markalarını tükettiğini doğruladı. Üst düzey bir tüketim vergisi yetkilisi, insanların sezon başında stok yapmaya başladığını söyledi. Delhi’nin kendi içki fabrikası olmadığı için çoğu marka Punjab, Haryana, Uttar Pradesh, Rajasthan ve Maharashtra’da üretilmektedir. Yaz aylarında, bu eyaletler üreticilerin diğer eyaletlere bira satmasını yasaklar ve onlardan önce yerel pazara hizmet etmelerini ister. Yetkili, “Durumun farkındayız ve insanların favori markalara sahip olmalarını sağlamak için gerekli adımları atacağız. Ayrıca markaların zorlandığı ve bunu izlemek için gerekli adımları attığına dair bazı şikayetler aldık” dedi.
Covid’den etkilenen iki yılın ardından, 2022’de içki satışlarından elde edilen gelir arttı. Bir özel tüketim vergisi yetkilisi, “Satışlarımız ve gelirlerimiz şu anda salgın öncesi seviyelere kıyasla çok az arttı. Mart ayına daha üç haftadan fazla zamanımız var ve daha fazla tahsilat yapmayı umuyoruz” dedi.

TOI tarafından erişilen verilere göre, özel tüketim dairesi bu yıl şehirdeki 560 satış noktasındaki içki satışlarından 6.100 Rs gelir elde etti. Tutar, likör şişelerinde 5.000 Rs’lik özel tüketim vergisi ve katma değer vergisi olarak 1.100 Rs’lik Rs’yi içeriyor. 960 otel, restoran ve kulüpteki içki satışlarından elde edilen gelir henüz birleştirilmedi.
Geçen yıl Diwali, Noel ve Yeni Yıl çevresinde içki satışları da yüksek olsa da, tüketim vergisi dairesi yetkilileri Mart ayında gelir tahsilatının önceki yıllara göre daha iyi olduğunu söyledi. 1 Mart’ta 15,2 lakh şişe likör 27,9 crore Rs’ye satıldı; 2 Mart’ta 26,5 Rs karşılığında 14,6 lakh şişe; 3 Mart’ta, 31,9 crore Rs için 16,5 lakh şişe; 4 Mart’ta 35,5 Rs karşılığında 17,9 lakh şişe; 5 Mart’ta, 46,5 crore Rs için 22,9 lakh şişe; ve 6 Mart’ta Rs 58,8 crore için 26 lakh şişe. Şehir günlük ortalama 11-12 lakh şişe satışı kaydederken, 1 Mart’tan bu yana her gün 14 lakh şişe veya daha fazlası satıldı. Yetkililer, alkollü içecek satışlarının bu yıl o kadar yüksek olduğunu ve çoğu mağazanın, Holi sırasında en çok satılan alkollü içki kategorisi olan ünlü bira markalarını tükettiğini doğruladı. Üst düzey bir tüketim vergisi yetkilisi, insanların sezon başında stok yapmaya başladığını söyledi. Delhi’nin kendi içki fabrikası olmadığı için çoğu marka Punjab, Haryana, Uttar Pradesh, Rajasthan ve Maharashtra’da üretilmektedir. Yaz aylarında, bu eyaletler üreticilerin diğer eyaletlere bira satmasını yasaklar ve onlardan önce yerel pazara hizmet etmelerini ister. Yetkili, “Durumun farkındayız ve insanların favori markalara sahip olmalarını sağlamak için gerekli adımları atacağız. Ayrıca markaların zorlandığı ve bunu izlemek için gerekli adımları attığına dair bazı şikayetler aldık” dedi.
Covid’den etkilenen iki yılın ardından, 2022’de içki satışlarından elde edilen gelir arttı. Bir özel tüketim vergisi yetkilisi, “Satışlarımız ve gelirlerimiz şu anda salgın öncesi seviyelere kıyasla çok az arttı. Mart ayına daha üç haftadan fazla zamanımız var ve daha fazla tahsilat yapmayı umuyoruz” dedi.