Karnataka hükümeti elektrikli otomobiller için %100 yol vergisi muafiyetini sona erdirebilir | Bangalore haberleri

araru

New member
BENGALURU: Karnataka’da elektrikli araç (EV) benimsenmesini etkileyebilecek bir hareketle, eyalet ulaştırma bakanlığı akülü araçlar için %100 yol vergisi muafiyetini sona erdirmeyi düşünüyor. Onaylanırsa, EV’ler eyalette daha pahalı olacak.
Ulaştırma departmanındaki kaynaklar, bu teklifin gelecek bütçeye dahil edilmesi için görüşmelerin sürdüğünü söyledi. “2030 yılına kadar, özellikle Bengaluru’da önemli sayıda araç elektrikli olacak. Motorlu taşıt vergileri, eyalet hükümetinin ana gelir akışlarından biridir ve herhangi bir eksiklik altyapı ve sosyal hizmetleri etkileyecektir. EV’ler için ayrı bir vergi dilimi olacaktır. Ancak görüşmeler erken bir aşamada. Kaynaklar, eyalet hükümetinin teklifi onaylaması gerektiğini söyledi.
Ulaştırma Komiseri SN Siddaramappa ile iletişime geçildiğinde, “EV’lerin bir eşiğe ulaşması gerekecek. Hala tartışma aşamasında” dedi.
Karnataka’nın Aralık ayına kadar EV’leri yalnızca 1,5 lakh olan ikiden fazla crore kayıtlı aracı var. Mayıs ve Aralık 2022 arasında eyalette 61.598 EV kaydedildi.
Mart 2016’da eyalet hükümeti, tüm EV’leri yol vergisi ödemekten muaf tuttu. Ancak Karnataka’da, kayıt ücreti olmaksızın yol vergisi muafiyeti yalnızca EV müşterilerine verilmektedir. Diğer birçok eyalet/UT, elektrikli otomobiller için yol vergisi muafiyetlerinin yanı sıra mali sübvansiyonlar sunmaktadır.
Karnataka aynı zamanda 2017’de ülkede elektrikli araç ve enerji depolama politikası uygulayan ilk eyalet oldu. Uzmanlar, EV’lere OG vergisi koyma hareketinin potansiyel alıcıları caydıracağından korkuyor. Pek çok kişi, ilk maliyetin yüksek olması ve şarj istasyonlarının yetersiz olması nedeniyle elektrikli arabalara geçmekte tereddüt ediyor.
Pawan Mulukutla, Direktör (Enerji Teknolojisi ve Yeşil Mobilite) Dünya Kaynakları Enstitüsü Hindistan, bir STK şunları söyledi: “Şu anda Karnataka yalnızca yol vergisinden muafiyet sağlıyor ve EV sahiplerine hiçbir mali sübvansiyon verilmiyor. %100 yol vergisi muafiyeti geri çekilirse, araç kullanıcılarının elektrikli araca geçme teşviki nedir? Elektrikli otomobil satışları toplam araç sayısının yaklaşık %20’sine ulaşana kadar karayolu vergisi muafiyeti devam etmelidir. EV satışları daha yeni toparlanıyor, ancak çok büyük bir yüzdeye ulaşmadı” dedi.
Ülke çapındaki tüm EV’ler için kayıt ücretlerinden zaten feragat edildi. Ağustos 2021’de Birlik Karayolu Taşımacılığı ve Karayolları Bakanlığı (MoRTH), pille çalışan tüm araçların ‘araç tescil belgesinin verilmesi veya yenilenmesi için ücret ödenmesinden’ muaf olduğunu duyurdu.
Şu anda Karnataka, ülkedeki en yüksek EV dışı yol vergisine sahiptir. Örneğin, Rs 5 lakh’ın altındaki otomobiller için, gerçek fiyatın yaklaşık% 13’ü, Rs 5 lakh-Rs 10 lakh için% 14, Rs 10 lakh-Rs 20 lakh arasında% 17 ve Rs 20 lakh’ın üzerinde% 18’dir.

Karnataka’da 1,5 lakh EV

İstatistikler, şimdiye kadar ülke genelinde 18 lakh EV’nin kaydedildiğini gösteriyor. Bunlardan Uttar Pradesh 4,1 lakh e-araçla listenin başında yer alırken, onu Delhi (1,8 lakh), Maharashtra (1,7 lakh), Karnataka (1,5 lakh), Rajasthan (1,2 lakh), Bihar (1,1 lakh) ve Tamil Nadu ( 1 lakh). 1,5 lakh e-araçtan 1,2 lakh (iki tekerlekli), 9.265 (araba), 7.105 (otomatik çekçek) ve diğerleri var.


Karnataka’da maksimum halka açık EV şarj istasyonu var


Kayıtlar, ülke çapında 5.151 çalışır durumdaki halka açık EV şarj istasyonu (PCS) olduğunu gösteriyor. Bunlardan Karnataka 698 ile maksimuma sahip, ardından Maharashtra (660), Delhi (539), Tamil Nadu (439) ve Uttar Pradesh (406) geliyor.