BENGALURU: Parlamento seçimlerine altı aydan az bir süre kala, seçim müdürlerine ve bürolarına olan talep hızla artıyor. Tahminen 3.000 yer personeli ile donanmış yaklaşık 15 şirket eyalette faaliyet göstermeye başladı bile.
BJP iki büyük şirketi bünyesine katarken, Kongre anketlerini bir ajansa devretmiştir. Bölgesel ekip JD(S)’nin, güçlü yanlarını değerlendirmelerine yardımcı olacak ajanslar aradığı bildiriliyor.
Sektör personeli, kazanç potansiyellerinin bilimsel bir analiziyle ilgilenen MLA adayları 30 lakh Rs’den fazlasını harcamaya istekli olduklarından, seçim yöneticisi pazarının son derece kazançlı olduğunu söylüyor.
“Oran, adayın neye ihtiyacı olduğuna bağlıdır. Bazı gözler kazanırken, diğerleri sadece pan-Karnataka imajını güçlendirmek istiyor,” dedi bir profesyonel.
Her bir “müşteriye”, 8 lakh Rs’den 10 lakh Rs’ye kadar avanslar ve seçim bölgesi anketleri, analitik ve sosyal medya kampanyaları için güncel olaylar harcamaları dahil olmak üzere bir dizi seçenek verilir.
Daha büyük şirketler, taraflardan altı ila sekiz aylık çalışma için 75 Rs ile 100 Rs crore arasında ücret alacaktı. Sektörden bir kaynak, BJP’nin, partinin kaybettiği Hangal anketinde iki anket için 25 lakh Rs harcadığını ortaya çıkardı.
Kıdemli bir profesyonel, “224 sandalye için yaklaşık 700 ciddi adaylık bir alanı ele alsak bile, bunların en az 500’ü bir seçim yöneticisi ve hatta belki de siyasi kazanç elde etmeye yardımcı olmak için tam bir ekip işe almak istiyor” dedi. Çoğu seçim yöneticisinin 35 yaşın altında olduğunu ve teknoloji konusunda yetkin olduğunu ve üç ila altı aylık sözleşmelerle çalıştığını söyledi.
KPCC Başkanı DK Shivakumar, Başbakan dahil üst düzey liderlerin çoğu Basavaraj Bombaisanayi bakanı Murugesh NiraniYüksek Öğrenim Bakanı CN Ashwath Narayan, Tıp Eğitimi Bakanı K Sudhakar ve Kongre Kampanya Komitesi Başkanı MB Patil zaten bir ekibin var. Muhalefet lideri Siddaramaja Hangi takımdan oynayacağı belli olmadığı için hala takım arayışında olduğu söyleniyor.
Alana Delhi merkezli bürolar hakim olduğundan, yerel bürolar ve seçim yöneticileri sözleşmeleri kazanmak gibi zorlu bir görevle karşı karşıya. “Delhi, Gujarat ve Mumbai’den gelenler de dahil olmak üzere Kuzey Hindistan şirketlerinin akınına tanık oluyoruz. Bu, yerel ajanslar ve seçim yöneticileri için fırsatları azalttı” dedi.
BJP iki büyük şirketi bünyesine katarken, Kongre anketlerini bir ajansa devretmiştir. Bölgesel ekip JD(S)’nin, güçlü yanlarını değerlendirmelerine yardımcı olacak ajanslar aradığı bildiriliyor.
Sektör personeli, kazanç potansiyellerinin bilimsel bir analiziyle ilgilenen MLA adayları 30 lakh Rs’den fazlasını harcamaya istekli olduklarından, seçim yöneticisi pazarının son derece kazançlı olduğunu söylüyor.
“Oran, adayın neye ihtiyacı olduğuna bağlıdır. Bazı gözler kazanırken, diğerleri sadece pan-Karnataka imajını güçlendirmek istiyor,” dedi bir profesyonel.
Her bir “müşteriye”, 8 lakh Rs’den 10 lakh Rs’ye kadar avanslar ve seçim bölgesi anketleri, analitik ve sosyal medya kampanyaları için güncel olaylar harcamaları dahil olmak üzere bir dizi seçenek verilir.
Daha büyük şirketler, taraflardan altı ila sekiz aylık çalışma için 75 Rs ile 100 Rs crore arasında ücret alacaktı. Sektörden bir kaynak, BJP’nin, partinin kaybettiği Hangal anketinde iki anket için 25 lakh Rs harcadığını ortaya çıkardı.
Kıdemli bir profesyonel, “224 sandalye için yaklaşık 700 ciddi adaylık bir alanı ele alsak bile, bunların en az 500’ü bir seçim yöneticisi ve hatta belki de siyasi kazanç elde etmeye yardımcı olmak için tam bir ekip işe almak istiyor” dedi. Çoğu seçim yöneticisinin 35 yaşın altında olduğunu ve teknoloji konusunda yetkin olduğunu ve üç ila altı aylık sözleşmelerle çalıştığını söyledi.
KPCC Başkanı DK Shivakumar, Başbakan dahil üst düzey liderlerin çoğu Basavaraj Bombaisanayi bakanı Murugesh NiraniYüksek Öğrenim Bakanı CN Ashwath Narayan, Tıp Eğitimi Bakanı K Sudhakar ve Kongre Kampanya Komitesi Başkanı MB Patil zaten bir ekibin var. Muhalefet lideri Siddaramaja Hangi takımdan oynayacağı belli olmadığı için hala takım arayışında olduğu söyleniyor.
Alana Delhi merkezli bürolar hakim olduğundan, yerel bürolar ve seçim yöneticileri sözleşmeleri kazanmak gibi zorlu bir görevle karşı karşıya. “Delhi, Gujarat ve Mumbai’den gelenler de dahil olmak üzere Kuzey Hindistan şirketlerinin akınına tanık oluyoruz. Bu, yerel ajanslar ve seçim yöneticileri için fırsatları azalttı” dedi.