Kempegowda Uluslararası Havalimanı’nın gösterişli Terminal 2’si uçanları gülümsetiyor ama çalışanların kaşlarını çatıyor | Bangalore haberleri

araru

New member


BENGALURU: Havayolu Personel Memuru ŞarmiKempegowda Uluslararası Havalimanı’nın yeni açılan Terminal 2’nin (T2) hava tarafıkia) burada, T2’deki tek kişilik çalışan tuvaleti genellikle kirli olduğundan ve erkek meslektaşlarıyla paylaşılarak temizlenmesi gerektiğinden, oradaki kadınlar tuvaletini kullanmak için şirketinin asfalt kamyonunun otostopla Terminal 1’e (T1) gelmesini beklemek zorunda.
Bu, yeni havalimanı terminalinin çalışanlarının şu anda uğraştığı birçok sorundan sadece biri.
Yolcular bahçe temalı T2 için övgü doluyken, oraya asılan personel aynı coşkuyu paylaşmıyor. Kötü tuvaletler, içme suyu ve otopark eksikliği ve tozlu çalışma koşulları, aralıksız inşaat çalışmaları nedeniyle personelin başını belaya soktu.
İçeridekiler, inşaat tamamlanamadan T2’nin biraz erken tanıtıldığına inanıyor.
Bu arada bir BIAL sözcüsü, yetkililerin işçilerin sorunlarının farkında olduklarını ve bazıları halihazırda ele alınmış olan bu sorunlar üzerinde çalıştıklarını söyledi.
Temel olanakların olmaması’
“T2’ye taşındıktan sonraki ilk günlerde tuvaletler bile açık değildi ve biz de T1’e kadar gitmek zorunda kaldık. Şikayetler üzerine yönetim, çalıştığımız hava tarafında birer erkek ve kadın tuvaleti açtı, ancak bakımsız. Kadınlar tuvaletinde bazen erkek inşaat işçileri görülüyor. T1’e kadar gitmek tek alternatif,” diye yakındı Sharmi.
Hava tarafı personeli ve bagaj görevlileri için üç koltuğun bulunduğu T1’in aksine, T2’de hava tarafı personeli için hava tarafı personeli için koltuk yoktur.
Rutte, “Havaalanının girişi büyülü bir dünya ama içinde ve çalıştığımız asfaltta temel tesisler bile yok.” MuthuAir India Sats’a bağlı bir bagaj yükleyici.
Personel araçlarına park yeri yok
Çalışanlar, T2’de havayolu personel araçları için park yeri bulunmadığından şikayet etti. “Sabah 4 veya 6’da başlayan servislerde, araçlarımızı T1’e park ettikten sonra T2’ye ulaşmak için yaklaşık iki mil yürümek zorunda olduğumuz için bir saat önceden gelmek zorunda kalıyoruz. Çalışan servis otobüsü oldukça düzensiz ve geçen saate kadar hafta, yolcu servislerine binmemize izin verilmedi” diye şikayet etti başka bir çalışan.
Havaalanı kaynakları, Pazar gününden itibaren üçüncü bir havayolunun T2’ye taşınmasıyla terminalde daha fazla personel olacağını ve bu da sorunları artıracağını söyledi.
Ancak BIAL, yer ekibi için erkekler ve kadınlar için ayrı tesislere sahip üç tuvalet olduğunu söyledi. Ekstra bir çamaşır odası BMA biri de Bagaj Parçalama Alanında (BBA) kalırken çalışır durumdadır. Bunların hepsi düzenli olarak temizleniyor” dedi. Yetkililer ayrıca BMA’da yeni bir yemekhanenin yakında faaliyete geçeceğini söyledi.
Bir sözcü, “BIAL olarak, bu kadar büyük bir altyapı projesi kurarken her şeyin mükemmel olmayabileceğinin farkındayız” dedi ve park sorununun da çözüldüğünü sözlerine ekledi.
(Talep üzerine çalışanların isimleri değiştirilmiştir)