Mumbai’nin havası art arda ikinci gündür Delhi’den daha kötü | Bombay haberleri

EnondeR

New member
MUMBAI: Hava kalitesi endeksi (AQI) 309 olarak bildirildiği için Mumbai’deki hava kalitesi Cuma günü art arda ikinci gün de düşük kaldı.
Şehirdeki hava kalitesi, 249 AQI bildiren Delhi’den daha kötüydü.
SAFAR’a göre, Delhi’de hava kalitesi iyileşirken, Mumbai’de hava Perşembe (308) gününe göre biraz daha kötü hale geldi.
Delhi, dünyanın en kirli şehirlerinden biri olarak kabul ediliyor. Araçlardan kaynaklanan artan kirliliğin arka planına karşı, vatandaşlar BMC’den hava kirliliğiyle mücadele etmek için yolları esas olarak arıtılmış kanalizasyon veya deniz suyuyla yıkama şeklindeki eski uygulamaya geri dönmesini talep etti.
BMC Komiseri IS Chahal’ın açıklamasına yanıt veren üst düzey bir MPCB yetkilisi, Mahul, Chembur ve çevredeki endüstriyel bölgelerdeki tüm rafineriler ve bacalı fabrikaların emisyonları kontrol ederek düzeltici önlemler aldıklarını ve ayrıca hava temizleme ve duman filtreleme sistemleri kurduklarını söyledi.
Teyakkuzlarının taburcu edilenlere verilen tedavinin yeterli olduğunu gösterdiğini söyledi.
Başka bir MPCB yetkilisi, “Normal rüzgar hızı, normal ortalama 30 km/s yerine 10 km/s’nin altına düştüğü için araçlardan, çöplerden, endüstrilerden ve şantiyelerden çıkan duman ve tozlar atmosferin alt kısmında durarak kirliliğe neden oldu” dedi. işaret etmek. rüzgar hızı arttığında, pus dağılacak ve açık bir gökyüzü görünecektir.
BMC şefine göre, şehrin “çok kötü” hava kalitesinin ana nedenlerinden biri, petrol rafinerilerinden kaynaklanan emisyonlardaki artıştı. Ancak, temasa geçildiğinde, yetkilileri yorum yapmaktan bile kaçındı.
Rafineri yetkililerinden biri, dumanı ve havayı temizleyecek bir mekanizma kurmak için düzeltici önlem aldıklarını söyledi.
Bu arada Chahal, sosyal medyada, kıyı otoyolu, metro-demiryolu ve yol çalışmaları gibi altyapı projeleri de dahil olmak üzere şehirdeki büyük ölçekli inşaatların kirlilik seviyelerindeki artıştan nasıl sorumlu olduğuna dair yorumları yalanladı. Vatandaşlar, metro, köprü ve diğer gayrimenkul şantiyelerinden çıkan kamyon ve diğer araçların lastikleri ile büyük miktarda kil ve toz taşıdığına dikkat çekti.
Bu sahalardaki tüm müteahhitlere, araçlar sahalardan ayrılmadan önce lastikleri yıkamaları için açık talimatlar olduğunu söylüyorlar.
Mumbai’de yapılması planlanan G20 Başkanlık toplantısının arka planında Chahal, rafineri emisyon seviyelerinin düşürülmesine yönelik bazı önlemlerin bir an önce alınabilmesi için konuyu Petrol ve Doğal Gaz Bakanlığı ile gündeme getirdi.
Uzmanlar, düşük rüzgar hızı, araçlardan kaynaklanan kirlilik, çöp yakma ve toz kirliliği göz önüne alındığında, AQI’nin muhtemelen birkaç gün daha “çok kötü” kalacağını ve özellikle solunum sorunları olanlar olmak üzere Mumbaikarlar için bir sağlık uyarısını tetiklediğini söyledi.
AQI, havadaki kanserojen partikül madde (PM2.5) konsantrasyonuna dayanır. 50’nin altındaki PM2.5 için AQI seviyeleri “iyi”, 50-99 “yeterli”, 100-199 “orta”, 200’ün üzerinde “kötü”, 300’ün üzerinde “çok kötü”, 400’ün üzerinde “ciddi” ve 500’ün üzerinde olarak kabul edilir. çok kötü’ SAFAR tarafından izlenen siteler arasında Cuma günü en kirli site 332 AQI ile Mazagaon oldu, ardından Chembur (316), BKC (283), Malad (256), Bhandup (228), Colaba (201) ve Andheri ( 183).