Trafik mühendisi Peterka, Barrandovski köprüsünün onarımını bir yıl kısaltacağımızın sözünü verdi

EnondeR

New member
Köprünün onarımı ne zaman başlayacak?
Onarım Pazartesi günü başlıyor. Ancak hafta sonu zaten yol işaretleri ayarlanıyor, Lihovar'a dönüş rampası açılıyor, köprüdeki sol şerit Güney kavşağından ters yöne dönüştürülüyor ve Strakonická rampası kapatılıyor.


Düzeltme ne zaman bitecek?
Onarımın ağustos ayı sonuna kadar yapılması planlanıyor. Doksan gün sonra haziran ayının ortalarına doğru üçüncü etap bitecek ve dördüncü etap başlayacak. Gelecek değişiklikler hakkında zamanla bilgi vereceğiz.


Yılda iki aşamalı onarım yapılırsa ne kadar zaman kazanacaksınız?
Her türlü testin, devreye almanın yanı sıra çeşitli hazırlık çalışmalarını da atlıyoruz. Ama bunu günlerle, haftalarla ölçemiyorum.


Bu yıl mutlaka yapılacak mı?
Tüm sürücü kısıtlamaları sona erecek. Gelecek yıl sadece alt yapıdaki rehabilitasyon ve bitirme çalışmaları devam edecek, ancak köprüde doğrudan trafik kısıtlaması olmayacak.


Bu yıl neyi tamir edeceksiniz?
Kuzey köprüsü iki aşamada onarılacak. Köprünün destek yapısına kadar tüm katmanlarını kaldıracağız. Onu güçlendirip öngerilmeli yapıyı oluşturan çelik kabloları değiştireceğiz.


Köprüdeki kısıtlamalar nelerdir?
Köprüde şeritler azaltıldı. Önceki aşamalara benzer şekilde her yönde dört yerine yalnızca üç tane olacak. Güney Kavşağı yönündeki bir şerit ters yöne çevrilecek. Strakonická rampası tekrar kapatılacak.


İki yıl önce yeni bir tane inşa ettin. Bu yıl neden kapatıyorsunuz?
1. etaptan edinilen tecrübeye dayanarak, o da kapatıldığında ve trafik modellerimize dayanarak, trafik kısıtlama şeklinin tüm varyantlarını incelediğimizde kapatılmasına karar verildi. Model hesaplamalarında bu seçenek köprü üzerinde her yöne çalışma seçeneğine göre çok daha iyi sonuç vermektedir. Taşıma sistemi üzerinde en düşük olumsuz etkileri gösterir. Güneyden Strakonická'ya ve Güney Kavşağı'na olan yön, Lihovar yakınlarındaki dönüş rampası boyunca korunacak ve uzak noktalara giden trafiğin geri kalanı, dolambaçlı güzergahlar boyunca yönlendirilecek. Bir ulaşım şubesinin ortadan kaldırılması sayesinde, Barrandov ve Smíchov'dan gelen trafiğin özellikle yoğun saatlerde daha sorunsuz ve daha büyük kapasiteye sahip olacağını varsayıyoruz.


Bu tür şeyler nasıl test ediliyor?
TSK'nın ulaştırma mühendisliği bölümünde, izlenen ulaşım ağının durumu ve gelişimi hakkında genel bir bakışa sahip olmamız sayesinde, başkent Prag'ın ulaşım modelini uzun süre yönetiyoruz. Günlük trafik yükünün ne olduğunu, kaç aracın nereden nereye gittiğini biliyoruz. Verileri trafik araştırmalarına göre yıllık olarak kalibre ediyoruz. Bu modele dayanarak, ulaşımda verilen kısıtlamalara ilişkin senaryolar oluşturuyoruz.


Bu yıl önerilen rotalar nelerdir? Geçen yılın aynısı mı?
Prag dışından gelen sürücülerin, Lahovice'den Prag çevre yolu boyunca, yani D4 otoyolundan, yalnızca doğu yönünde Písnice, Chodov ve ardından D1 otoyoluna giden dolambaçlı rotaları seçmeleri tavsiye edilir. Lahovice'den D1 otoyoluna giden servis güzergahında sürücülerin otoyol pulu yaptırmalarına gerek yok ancak bu yıl aksi yönde geçerli olmayacak.




Bu yıl metropolde birçok inşaat etkinliği düzenlenecek. Strakonická'ya bir alt geçit yapılıyor, Dvorecký köprüsünün inşaatı nedeniyle Barrand köprüsüne kısa bir mesafe kısıtlanıyor, Libeňské köprüsünün yeniden inşası hazırlanıyor ve Müze yakınlarına tramvay hattı inşaatı yapılıyor. Çöküş olacak mı?
Çalışmayla, tali yollarda ve alternatif güzergahlarda trafiğin rahatlatılmasını engelleyecek herhangi bir çelişki olmayacak. Planlanan her inşaata, başkentin ulaşım modeli içindeki etkiler bağlamında bakıyoruz. Başlayan her yapı dikkatle değerlendirilir. Prag'daki Barrandovské Köprüsü'nün onarımı sırasında hiç inşaat yapılmasaydı ciddi bir açık ortaya çıkacaktı.


Acil durumlara da hazırlanıyor musunuz?
Köprünün yakınında üç acil durum çekicimiz hazır olacak, hatta kötü hava koşulları için bir tane daha yayıcımız olacak. Ayrıca köprüde güvenlik kameralarımız var, böylece polis her şeyi görebilir ve örneğin birisi aramadan önce bir devriye gönderebilir.


En büyük sorunların nerede olmasını bekliyorsunuz?
Köprünün tüm besleyicilerinde yoğun zamanlarda sorunlar beklenebilir. Trafik üzerinde, özellikle de Jižní spojka ve Modřanská caddesinde gözle görülür etkiler bekliyoruz. Sürücülerin Plzeňská, Radlická, Pražské okruhu veya şehir merkezindeki köprüler gibi alternatif rotalar bulmaya çalıştığı tüm dolambaçlı rotalarda ve alternatif rotalarda trafikte artışlar beklenebilir.