UNESCO Komitesi, Prag'a VýToň'daki Demiryolu Köprüsü'nü hak etmemesini tavsiye etti.

EnondeR

New member
Listelenen binanın yeniden yapılandırılması, Demiryolu İdaresi'nin (Sž) Vyšehrad'daki demiryolu köprüsünü yenisiyle değiştirme niyeti nedeniyle geçen Aralık ayında Prag'ı ziyaret eden UNESCO Dünya Mirası Merkezi ve Icomos tarafından daha önce önerildi.


Komite bugün misyonun sonuçlarını doğruladı. Tavsiye, “Komite, Vyšehradem'in altındaki demiryolu köprüsünün anıtın olağanüstü evrensel değerine katkısı nedeniyle mevcut konumunda yenilendiğini ve yenilendiğini devlete çağırıyor.” Dedi. Komite, köprünün, Prag'ın tarihi çekirdeğinin olağanüstü değerine katkıda bulunan ünlü nehir panoramasının önemli bir parçası olduğu gerçeğiyle tutumunu haklı çıkardı.


Komite ayrıca Pankrác'da üç yüksek katlı binanın planlanan inşası nedeniyle “endişe” dile getirdi. Ona göre, yapıları “pancap'ın panoraması üzerindeki kümülatif etkileri bozacak”. Ayrıca Prag, Prag 7'deki Vltava Filarmoni Konser Binası'nın yaklaşan inşası için anıt değerleri üzerindeki etkisi üzerine bir çalışma geliştirmesini önermektedir.


UNESCO'nun görüşü ve kültürel miras üzerindeki etkisinin analizi – SO -Caled Hia (Miras Etki Değerlendirmesi), Taşımacılık Bakanı Martin Kupka, Výtoň'daki demiryolu köprüsünde daha fazla adım attı. Orijinal sütunlarda yeni listelenen perçinlenmiş yapının yerini almaya devam etme kararı veya köprünün tamir edilip edilmeyeceği kararı, Kupka bu dönemin sonuna kadar yapmak istiyor.


Prag Belediye Başkanı Jiří Pospíšil (Top 09) Pospíšil pozisyonunu memnuniyetle karşıladı, “UNESCO'nun yeniden yapılanmayı, onarmayı ve köprü yapısının değiştirilmesini değil, sübjektif olarak görebiliyorum, ancak karar köprü sahibinde olacak.” Köprünün sahibi devlet veya Demiryolu İdaresidir (Sž).


Girişim, Başbakan Petr Fiala'ya (ODS), devletin listelenen bir köprünün yerinde yeni bir bina hazırlamaya devam etmeyeceğini ve mevcut köprüyü yabancı uzmanların tasarımına göre kimin onaracağını aramaya başlamamasını istedi. Ina Koldová bunu Çarşamba günü söyledi.


VýToň'daki mevcut demiryolu köprüsü 1901'den. Girişimdeki eleştirmenlere göre köprü bakım ihmalinden muzdarip. Kötü durum nedeniyle, trenlerin köprü üzerindeki çalışması birkaç yıl boyunca önemli ölçüde sınırlıdır, Sž'un önceki ifadelerine göre, önemli korozyon nedeniyle yerine geçmek gerekir. Vyšehrad Köprüsü'ne göre, perçinleme teknolojisi korunurken aşınmış elemanlar değiştirilebilir.


Prag'ın tarihi merkezi 1992'de UNESCO Dünya Mirası Listesinde kaydedildi.